Hulp nodig programmeren Arduino - voor Rotary L/R Nema 17 met A4988

YouTube

Ik wil graag zoals zoiets als het filmpje hierboven maar dan met een A4988 motor controller, ik geraak er echter niet uit met het programmeren.
Kan iemand me hier met helpen?
Alvast bedankt.

gebruik een bibliotheek voor de encoder en een voor de stepper. Dat zal uw leven gemakkelijk maken

en lees een tutorial:

Dank je, ik voel dom.. snap er niks van :rofl:

Aansluiten is geen probleem, maar dat programmeren is voor mij één groot vraagteken.

Sorry, die Arduino taal is chinees voor mij..

er is een verschil tussen jouw stepperdriver die gewoon een spoel aanzet en een a4998 want die wil een puls als de encoder een stap zet en een richting waarin de encoder beweegt.
Kijk eerst hoe de encoder functioneert en schrijf een programma om de standen (4 situaties) te kunnen zien.
dan een programma maken dat een puls op de a4998 zet als er wat verandert in de encoder stand.
(Ja ik weet dat er allerlei bibliotheken bestaan, maar dat heeft weinig zin als zelfs een paar regels code al moeilijk zijn.
als C te lastig is kun je ook met SCRATCH werken dat is grafisch zelfs 8e groepers krijgen dat op school.

This topic was automatically closed 120 days after the last reply. New replies are no longer allowed.