ik kan niets uploaden met de d1 retired

Uploading 223632 bytes from to flash at 0x00000000

melding in het rood. met de uno kan ik wel uploaden maar met mijn d1 niet hoe komt dit???

En jij denkt dat wij nu weten waar je het over hebt.....

Hoi en welkom.

Dat ding dat je niet meer kunt kopen (i.e. retired), is geen Arduino.

Je kunt het met de Arduino IDE wel wat mee, maar dan moet je de IDE wel vertellen dat je niet een Uno gebruikt, maar dat ding. Verder moet je het ding ook voorbereiden op gebruik met de IDE (klik !); er moet een passende bootloader in.

Geen idee of je dat al wist en of er aan die voorwaarden word voldaan. Je hebt al mazzel dat ik de moeite en tijd genomen heb om uit te zoeken wat een d1 voor iets zou kunnen zijn. Als je hulp nodig hebt en daarvoor op een forum om hulp gaat vragen, moet je er van uit gaan dat de mensen op dat forum geen idee hebben waarover je het hebt (want dat is ook zo). Dat betekent dat je alles wat ook maar misschien relevant zou kunnen zijn, moet laten weten. Dit is niet het geval in je eerste post. Dus geef meer informatie als je het passende antwoord nog niet gevonden hebt. En als je dat wel gevonden hebt, geef dan alsnog wat meer informatie, plus de oplossing. Want dan help jij mogelijk anderen die hier ook naar op zoek zijn.

dit is nieuw hier. Bedankt voor jullie tijd met deze amateur hier maar ik de gewone arduino met esp 8266 ook besteld al moet ik deze wemos d1 retired ook kunnen met wifi starten via blynk ik krijg nu deze melding met voorbeeld voor blynk

De schets gebruikt 233.137 bytes (22%) programma-opslagruimte. Maximum is 1.044.464 bytes. Globale variabelen gebruiken 33.216 bytes (40%) van het dynamisch geheugen. Resteren 48.704 bytes voor lokale variabelen. Maximum is 81.920 bytes. error: Failed to open COM3 error: espcomm_open failed error: espcomm_upload_mem failed

Hoewel gewoon duidelijk Nederlands schrijven een steeds grotere kunst lijkt te worden begrijp ik uit de cryptische omschrijving dat jij een poging aan het doen bent om een sketch op de Wemos D1 te uploaden. Nu probeert de Arduino IDE een koppeling te maken via COM3 naar de Wemos. Hangt het bordje wel aan COM3?

Ik hoop dat je het zelf wel begrijpt.