ILI9325C +SD kaartje 1GB

HOI
even een vraagje ter informatie
Ik heb een ILI9325C display,werkt fijn.
maar voor sommige demo´s kom ik geheugen te kort ,geeft compiler aan van Arduino UNO.
is het nu zo dat als ik er een 1 GB SD in stop dat die demo´s wel gaan werken??
of moet ik het doen met de Arduino MEGA?????

bedankt voor lezen :wink:

Met deze opmerkingen kunnen wij niet zoveel. Als je boodschappen krijgt is het handig dat je een screen printje maakt van de boodschappen hier neerzet. Beetje hetzelfde als je zegt "mijn auto geeft dat er te weinig brandstof in mijn auto zit. Helpt het als ik er diesel in gooi?"... Ik weet niet wat voor auto je hebt... dus kan ik er niet zoveel mee.....

de 1 GB SD dus in de ILI9325C stoppen of haalt dat niks uit voor grotere sketches
of moet ik de Arduino MEGA gebruiken,MEGA heeft meer geheugen toch,dacht ik ,als de UNO
dit is het Display.
http://tronixstuff.com/2013/04/26/tutorial-arduino-and-ili9325-colour-tft-lcd-modules/
ik krijg bij een te grote skechts ,melding dat het te groot is van de compiler ,van arduino uno.
bij de library van UTFT die nodig is ,zitten veel examples en demo´s en die geven die melding,van te groot.
ja ik dacht eigenlijk dat de vraag duidelijk was ,maar me weer vergist dus,hoop dat het zo beter is :frowning:
en anders hoor ik het weer.

Nico’s opmerking is nog steeds terecht, en je tweede vraag helpt niet erg dat te beantwoorden.
Maar ik heb wel begrepen wat je wil weten.

Je kunt het programma geheugen niet op die manier uitbreiden.
De SD kaart is niet het soort geheugen waarin je je programma kunt opslaan.
Zie het als een USB stick.
Als je die in Windows in je pc stopt, kan die daar ook niet direct een programma van laten lopen.
Sommige slimmeriken zullen nu misschien willen roepen dat dat wel kan, maar om een programma van een schijf te laten werken, moet die eerst in het werkgeheugen gekopieerd worden.

Je sketch zou alleen maar groter worden als je dit zou proberen.
Je kunt nog wel wat heen en weer schuiven en zaken als plaatjes en een font (letters) zou je eventueel wel op zo’n kaartje kunnen opslaan.
Hierdoor kan het zijn dat er wat werkgeheugen vrijkomt, maar stel je daar niet al teveel van voor.

Ik denk dat het niet zal lukken op de manier die je voor ogen had, en je inderdaad beter af bent met een Arduino die over wat meer geheugen beschikt.

Duidelijk een programma voor de Mega....zoals ook op die link verder in het commentaar staat....

Heren bedankt,ik weet weer genoeg.
Prettige zondag verder ;D