imput pwm signaal klonen

Goedenavond,
Ik ben bezig met de voorbereiding van een project, om een personenauto om te bouwen naar elektrisch. Ik heb hiervoor een bestaande EV kit met Accu's, controllers etc. Helaas zit er in de controller een vaste motor toerental begrenzer welke zijn signaal krijgt van een hall sensor op de gearbox, deze geeft een PWM / hall signaal af naar de controller.

Om het maximale toerental regelbaar te verhogen naar max 200% wil ik het PWM signaal opvangen, en de time cycle van het signaal halveren om dit vervolgens weer door te sturen naar de controller. Ik ben wat aan het zoeken geweest en kom nu uit bij de arduino omdat deze standaard op de uno een pwm signaal kan versturen. Echter weet ik niet of dit dusdanig te programmeren is dat de output een ''gehalveerd'' signaal van de input kan maken.
Voor ik er mee aan de slag (en ik er achter kom dat het niet kan) ga zou ik graag jullie mening hier over horen.

Bij voorbaat dank!

Wat wil je precies halveren? De pulsduur of de frequentie? En is het wel echt een PWM-signaal?

De pulsduur. het is een 12v bloksignaal wat schakelt tussen 0 en 12v.
Als voorbeeld:
inkomend signaal 50% / 10ms hoog / 10ms laag
uitgaand signaal 25% / 5ms hoog / 5ms laag

pietervwdj:
inkomend signaal 50% / 10ms hoog / 10ms laag
uitgaand signaal 25% / 5ms hoog / 5ms laag

In beide gevallen is de duty-cycle 50%, het is dus geen PWM! Je hebt dus alleen een frequentiedeler nodig, dat kan zeker met een Arduino. Alleen wel even de in- en outputs aanpassen op de juiste spanning en stroom.

Ik mis informatie over de frequentie waarmee de signalen komen.
Het voorbeeld heeft het over 20 mS, waarmee de frequentie op 50 Hz zou uitkomen.
Is die frequentie echt zo laag ?

Een Arduino heeft (net als elk apparaat) grenzen voor de PWM frequentie, die voor de Arduino niet erg hoog zitten in vergelijk met andere PWM apparatuur.
Dat is iets waar je rekening mee moet houden.
Maar zou het inderdaad 50 Hz zijn (en 100 uit), dan mag dat niet zo'n groot probleem zijn.

Waarschijnlijk zal ook de motorcontroller aan een update toe zijn want na geslaagde deling van het Hall sensorsignaal zal de controller plots het dubbele toerental proberen bereiken. Het zou uitzonderlijk zijn dat een constructeur een motorcontroller op dergelijke wijze overdimensioneert (= duurder/zwaarder/groter maakt).
Toch even goed nadenken voor je in een stabiel (laten we hopen !) regelsysteem zo drastisch met feedback signalen begint te goochelen. Je riskeert van een personenwagen een overbelast ongeleid projectiel te maken.

Als die kit een technische keuring doorstaan heeft dan mag je die opnieuw laten uitvoeren wegens origineel niet meer conform de gekeurde opstelling.