Inloggen op website (homewizard)

Hallo,

Graag wil wat gegevens van hwenergy.app/overview halen.

Om dit te realiseren moet ik inloggen.

Heeft iemand een idee / voorbeeld hoe ik dit zou kunnen doen. (inlog gegevens heb ik wel)

(de website benaderen lukt wel...)

Alvast bedankt voor je reactie.

Betonstaal

foto website / inlog

Hoi betonstaal, welkom.

Het lijkt er op dat je gegevens wil ophalen van een webpagina.
Dat is lastig, en ook niet de bedoeling.
Daarvoor in de plaats kun je als het goed is de data zelf ophalen en verwerken.
Ik ken het verder niet, maar heb wel deze link (klik!) gevonden.
Daar wordt in het Engels een en ander uit de de doeken gedaan.
Dit staat op GitHub, en is even wennen om dat door te krijgen.
Maar ik denk dat dat het beste punt is om nu verder mee te gaan voor jou.

Veel succes !

Beste MAS3,

Bedankt voor je reactie.

Dat is lastig, en ook niet de bedoeling. kun je uitleggen wat je precies bedoeld ?

De API heb ik ook werkend alleen kun bij de API niet terug in de tijd (is alleen een huidige moment opname)

Via de site kan ik terug in de tijd en dat is wat ik graag wil.

via hwenergy.app/totals?home=2675 ect. kom ik via de browser wel aan de juiste gegevens.
(mits ingelogd)

Betonstaal

Het inloggen is lastig, omdat je op de site eerst op het veld voor je login naam moet klikken om daar de focus op te krijgen zoals dat dan genoemd wordt.
Ik neem aan dat er dat dat zo is (is meestal zo en een eerste stapje tegen ongewenst bezoek).
Wanneer je wel meteen kunt gaan intypen als je op dat scherm komt, kun je dus je inlog naam en je password in je code verwerken.
Je wisselt naar het volgende veld door op de tab toets van je toetsenbord te tikken.
Dat moet dus ook mogelijk zijn, maar ik heb geen idee of, en dan welke ascii code de tab toets vertegenwoordigt.
Daarna moet je de door jou gewenste gegevens in de bak tekst die een webpagina is, er uit vissen/filteren en verder verwerken.
Dat is gewoon een kwestie van de pagina's die homewizard naar jouw pc stuurt bestuderen, maar dat kan wel een langdurig werk zijn.
Wanneer de informatie geen tekst maar een afbeelding (grafieken) zou zijn, dan denk ik niet dat je dit zou gaan lukken.

Wanneer de login pop-up altijd op dezelfde plaats staat, kun je daar wat mee (al weet ik ook niet precies wat), zo niet moet je hopen op die automatische focus waar ik het over had.

"Dat is ook niet de bedoeling" slaat dus op dat je je gegevens via de API kunt ophalen en dat daar de webpagina's niet voor gebouwd zijn en het daarom ook niet ondersteunen.

Met een Arduino-achtige oplossing moet het niet zo'n groot probleem zijn om te gaan pollen (regelmatig via de API de gegevens ophalen) en lokaal in de Arduino op te slaan.
Een SD kaartje gekoppeld aan je Arduino zie ik dan ook als lokaal.
Daarna kun je die gegevens naar believen gaan analyseren en presenteren op welke manier je maar wil.

Tip:
Voor het pollen en op een SD kaart opslaan, zijn datalogger shields en code te vinden.
Misschien een idee om eens te gaan onderzoeken hoe die werken.

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.