Bouwen ging goed en was erg leuk en dan nu programeren, IDE geinstaleerd en door naar stap 1 board en poort instellen. Hoe weet ik nou welk board we hebben, ik denk dat ik na wat speuren erachter ben dat het de UNO is maar dan de poort hoe weet ik welke USB welke poort is dan? Ik kan kiezen in IDE uit COM 4/5/6! Dan maar trial en error alle poorten een voor een geprobeerd maar geen reactie bij uploaden van een test sketch (Led laten knipperen). Misschien toch verkeerde board ingevoerd? Lees online dat het ook aan de drivers van de USB poorten kan liggen? Mijn zoon is inmiddels afgehaakt😂 Wie kan ons op weg helpen?
Im englischen Teil des Forum müssen die Beiträge und Diskussionen in englischer Sprache verfasst werden. Deswegen wurde diese Diskussion in den deutschen Teil des Forums verschoben.
Verdwijnen alle poorten als je de Uno loskoppelt van de PC? Je zou maar één poorten mogen krijgen.
Het IC dat ik met rood gemarkeerd heb lijkt op een CH340; kun je de tekst erop lezen of staat er geen tekst op? Je zult misschien een beetje moeten spelen met het licht en een camera moeten gebruiken zodat je kunt bergroten.
De kans dat degene die dit onderwerp gestart is hier nog meeleest, is uiterst klein.
Want zij hebben de moed opgegeven en hebben het spul te koop gezet (geen idee of het ook verkocht is).
In een vervolg op dit onderwerp heb je ook gevraagd naar een programmeer handleiding.
Kun je specifiek zijn in wat je wil weten en/of wat er voor jou/jullie niet lukt ?
Je mag daarvoor een nieuw onderwerp starten, das duidelijker dan in dit afgestorven onderwerp verder te gaan.