Interferencia en monitor serial recibo cuadros blancos

Saludos amigos, soy nuevo por aca y estoy algo urgido con un proyecto de la universidad. Explico un poco, es un enlace entre dos arduinos inalambrico por luz, entre pines tx y rx usando el serial.print. logro recibir la cadena que envio en mi caso binario pero junto a ello se visualizan cuadros blancos, que son como el estado de que no se recibe nada. Porque si obstaculizo la comunicación se aprecia solo eso, y si estan funcionando correctamente se visualizan los cuadritos y luego el mensaje. Adjunto una imagen de lo que recibo. Necesito eliminar esos cuadros, agradecería la ayuda de los que puedan. Tengo un amplificador con un lm386 y me funciona bien

Test the programs that run on the Arudinos separately from the light transmission and reception hardware. Use wires to connect tx and rx, and to connect a common ground between the Arduinos. Then, check that your programs behave exactly as expected. After you have that working well, then introduce the light transmission hardware between the Arduinos. Once you become certain the software is fine, you will then know any problems you find are related to the light transmission and reception hardware.

There is a Spanish language section of the forum, with individual categories for hardware and software. I recommend posting in whichever section is appropriate if you continue to have troubles and need help. If you're having trouble with hardware, post in the hardware section with schematic and pictures of your project. If you're having trouble with software, post in the software section, where you can include your sketches, using code tags.