IRremote.h library werkt niet meer?

Voorheen werkte deze library prima, nu telkens als ik probeer mijn code te compilen krijg ik deze error:

Arduino: 1.6.12 (Windows 10), Board:"Arduino/Genuino Uno"

Tone.cpp.o (symbol from plugin): In function `timer0_pin_port':

(.text+0x0): multiple definition of `__vector_7'

libraries\IRremote\IRremote.cpp.o (symbol from plugin):(.text+0x0): first defined here

collect2.exe: error: ld returned 1 exit status

Meerdere bibliotheken gevonden voor "IRremote.h"
Gebruikt: C:\Users\NAAM\Documents\Arduino\libraries\IRremote
Niet gebruikt: E:\Arduino\libraries\RobotIRremote
exit status 1
Fout bij het compileren van board Arduino/Genuino Uno

This report would have more information with
"Show verbose output during compilation"
option enabled in File -> Preferences.

Ik heb verschillende libraries geprobeerd van de IRremote nu en krijg bij allemaal een error, voorheen niet. (Ik weet dat hij zegt 'Niet gebruikt: E:\Arduino\libraries\RobotIRremote' maar dat is niet waarom die niet werkt). Hebben jullie deze error ook?

Je hebt de libraries op 2 plekken staan. Oplossing is een van beide verwijderen.

nicoverduin: Je hebt de libraries op 2 plekken staan. Oplossing is een van beide verwijderen.

Ik heb maar 1x IRremote library op de schijf C:, en de standaard Arduino RobotIRremote zit in schijf E:, maar ik heb geen 2x IRremote libraries.

Ik heb nu de RobotIRremote verwijderd en nu is dit de error:

libraries\IRremote\IRremote.cpp.o (symbol from plugin):(.text+0x0): first defined here

exit status 1

Ook voorbeelden in de library compilen niet, allemaal met dezelfde error...

Hier gaat het om volgens mij.

Op de een of andere manier word underscore underscore vector underscore 7 meerdere keren aangemaakt in de library. Of heb je die __vector_7 ook nog globaal aangemaakt toevallig ? Die globale zou je dan een andere naam moeten geven.

MAS3: Hier gaat het om volgens mij.

Op de een of andere manier word underscore underscore vector underscore 7 meerdere keren aangemaakt in de library.
Of heb je die __vector_7 ook nog globaal aangemaakt toevallig ?
Die globale zou je dan een andere naam moeten geven.

Ik heb niks veranderd in de library, zou ook niet weten hoe eigenlijk. Heb hem meerdere keren opnieuw gedownload en geinstalled.. hoe zou ik die een globale naam moeten geven? (gisteren kwam er toevallig een update uit voor deze library maar daar werd deze fout niet in opgelost).

Ik zou de ide installatie eens goed deinstalleren. Hierbij de de folder c:gebruikers/username/appdata/roaming/arduino15 opruimen

nicoverduin: Ik zou de ide installatie eens goed deinstalleren. Hierbij de de folder c:gebruikers/username/appdata/roaming/arduino15 opruimen

Ga ik doen, dankje Nico. Ik raak dan toch niet mijn code's kwijt?

nicoverduin: Ik zou de ide installatie eens goed deinstalleren. Hierbij de de folder c:gebruikers/username/appdata/roaming/arduino15 opruimen

Die map bestaat niet bij mij...

Bij staat ie zowel hier : C:\Users\Nico\AppData\Local\Arduino15 als hier: C:\Users\Nico\AppData\roaming\Arduino15 Mochten ze er staan dan beide verwijderen. Het kan zijn dat je appdata folder verborgen is.

nicoverduin: C:\Users\Nico\AppData\Local\Arduino15

Die werkte voor mij als ik AppData invoerde in de balk, de map is inderdaad verborgen. Heb alles in het mapje verwijderd. Nu kijken of het werkt.

Nog steeds dezelfde error na het mapje verwijderd te hebben:

exit status 1

Je kan nog een nieuwere versie van de IDE proberen?

nicoverduin: Je kan nog een nieuwere versie van de IDE proberen?

Volgens mij heb ik de nieuwste al, moet ik Arduino verwijderen en dan weer opnieuw downloaden, of is er echt een updater voor ergens?

En je moet natuurlijk wel ff de IDE deinstalleren voor een herinstallatie

nicoverduin: En je moet natuurlijk wel ff de IDE deinstalleren voor een herinstallatie

Raak ik dan mn codes kwijt?

Eigenlijk is de beste manier met die IDE's is de zip file downloaden. Niet de installer. Die zip pak je uit op een andere lokatie. Bij mij is dat de D schijf in de root onder de naam Arduino_V1.12 bijv. Zo kun je verschillende versies van de IDE installeren. Updaten oid is er niet. En voor de Arduino ontwikkelaars is daar nog wel eea te verbeteren. Alternatief zou de Arduino-eclipse IDE kunnen zijn van Jantje. Die werkt vele vele vele malen beter maar je hebt wel even een kleine leercurve.

akatchi: Raak ik dan mn codes kwijt?

Als het goed is staan al jouw sketches nu in Documenten/Arduino. Zo ja dan niet.

nicoverduin: Als het goed is staan al jouw sketches nu in Documenten/Arduino. Zo ja dan niet.

Alles opnieuw geinstallerd nog steeds deze error..

Arduino: 1.8.1 (Windows 10), Board:"Arduino/Genuino Uno"

Build-opties gewijzigd, alles wordt opnieuw gebuild

Meerdere bibliotheken gevonden voor "IRremote.h"
Gebruikt: C:\Users\NAAM\Documents\Arduino\libraries\IRremote
Niet gebruikt: E:\Arduino\libraries\RobotIRremote
Niet gebruikt: E:\Arduino\libraries\IRremote
exit status 1