kan de usb poort van een uno ook gebruikt worden voor uitgaande signalen

Hallo Arduino Nederland,

Ik heb mijn eerste stappen gezet met een uno. Boek gekocht en uitproberen, en dat ging best goed. Zo ontdekte ik een digitale klok, een lcd scherm gekocht, en uiteindelijk een werkende klok. Het scherm vind ik wel klein, maar ik wist dat mijn 22 inch Lg tv ook een usb ingang heeft. Nu wordt de usb plug op de uno gebruikt om de uno te laden, maar nu als werkende klok is die usb poort niet meer nodig. Mijn eerste vraag is, kan er een (tv) scherm met usb poort als vervanger van het kleine lcd scherm via de usb werkend te krijgen? Het lijkt me een fantastisch zicht, een klok ter grootte van een 10 of 12 inch lcd scherm.

Nope

Hallo Nico,

Bedankt voor je reactie, wel jammer dat die usb dan niet te gebruiken is.

Is het dan mogelijk om een 10 of 12 inch lcd scherm aan te sluiten?

groeten.

Beste,

de Arduino is op vlak van video output rampzalig (een single board computer is voor dat veel beter geschikt). TVout library geeft je een zeer basise composite output. mvg

Naar mijn weten zijn de Nextion schermen tot 7" maar dan alleen voor knoppen en resultaat velden. Video kin je volledig vergeten. Dan moet je naar de raspberry PI

Hallo FlorisVO en Nico,

Ik vermoede al zoiets, er stond niets over in het overzichts schema van de uno. Maar voor de zekerheid toch even vragen, je weet nooit. Bij deze bedankt voor jullie reactie.

Nico, wat betekent die vermelding Edison member ?

Vgr.

Geen idee waar je het over hebt…

Ik denk dat hij de vermelding onder je naam bedoelt:

Edison Member mvg

Jullie zijn newbies want minder dan 50 posts. Nico is Edison member want meer dan ... Denk iets van 1000 of 1500 posts. Zit een bepaalde curve in, maar heel interessant is het niet. Daarom weet ook vrijwel niemand hoe het precies zit. Als je het per se moet weten, dan kun je er een zoekfunctie op los laten. Want het word wel vaker gevraagd en er zijn dus ook antwoorden op (in het Engels).

Lekker belangrijk:-)