klikaanklikuit library voor Arduino

Een paar jaar geleden heb ik een klikaanklikuit library geschreven voor gebruik met arduino.
Ik heb deze toen beschikbaar gemaakt in google code:

https://code.google.com/p/kakuarduino/

Hij werkt goed en bedient nu al drie jaar automatisch de verlichting middels een seeeduino stalker (met RTC) en een Parallax 433 Mhz RF transceiver

Hij ondersteunt zowel de oude als nieuwe type zenders en ontvangers en kan dimmers aansturen op absolute dimniveaus

Ontvangen en verzenden gaat gebufferd op de achtergrond via een ISR.

Ik heb de applicatie zelf er niet bij zitten, alleen de library, maar als iemand daar ook interesse in heeft, kan ik ook wel posten

Hoi Slice,
Ik heb wel interesse in de applicatie voor klik aan klik uit.
Ook ben in benieuwd naar de onderdelen die je hebt gebruikt.
als je dit wil posten, graag.
alvast bedankt,
Vic

Bij deze...

Zie foto. De controller is een Seeeduino Stalker 1.0. Ik had deze gekozen vanwege de on-board RTC (real-time clock) de SD interface en de XBEE header. Uiteindelijk gebruik ik nu alleen de RTC.
De Parallax transceiver heb ik aangesloten via een stukje gaatjesprint. Ik heb daar nog een 3.3v regulator bij met een kleine elco, omdat gekgenoeg de seeeduino op 3.3V werkt en dus 3.3V als signaalniveaus verwacht, maar alleen 5V aanbiedt. De 3.3V voedingspin is niet aangesloten. De Parallax RF transceiver kan zowel op 3.3v als op 5v worden gebruikt.

De controller bedient de verlichting op basis van de RTC en ik bedien de controller weer met een klikaanklikuit remote.
De lichten gaan ´s avonds aan in twee stappen als het donker begint te worden. Hij doet dat op basis van datum en tijd. Als het bewolkt is, kan je via de remote forceren dat het licht eerder aangaat, in twee stappen. Om 11 uur gaat het licht uit, tenzij de via de remote hebt aangegeven dat het licht langer aan moet blijven. Eén lamp gaat een paar minuter eerder uit als waarschuwing. Je kan ook alles eerder uit laten gaan via de remote, met een vertraging van drie minuten.

De lichten gaan één voor één uit met een korte, random varierende vertraging.

overgang naar zomer- en wintertijd gaan ook vanzelf.

Er zit nog een voorziening op voor een klikaanklikuit schemerschakelaar, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Ik had de bedoeling het wat universeler te maken dan het nu is, maar ik heb het nooit meer afgemaakt.

Ik heb hier nog een arduino Yun liggen voor een volgende generatie met internet connectivity, maar daar is nog niets van gekomen.

controller6-1-2013.ino (21.1 KB)

THX