klok maken met een lcd en een 4x4 keypad

Ik wil een klok maken. Dat is gelukt m.b.v een RTC maar nu wil ik er ook nog een alarm, een timer en een stopwatch bij maken. Ik heb een paar codes gevonden online. Maar nu kan ik ze niet in een code krijgen. en m.b.v een keypad wil ik de tijd van de timer en het alarm in stellen. Alleen ben ik nog een beginner met coderen dus het is nogal lastig.

ik gebruikt: - Arduino nano - lcd 16x2 - RTC DS1307 - 4x4 keypad matrix

Ik zou dus graag wat hulp kunnen gebruiken.

Probeer de codes die je gevonden hebt niet te combineren. Zorg eerst dat je ze begrijpt (lijn voor lijn, letter voor letter). Speel dan wat met de code, verander wat zaken, print de waarden van enkele variabelen, zodat je 100% weet hoe alles werkt, en waarom de auteur voor een bepaalde lijn code gekozen heeft.

Als je hulp nodig hebt met het begrijpen van de code kan je gerust vragen stellen hier op het forum.

Sluit dan de gevonden code, en begin van scratch. Programmeer natuurlijk niet in één keer alles, maar bouw op, en test onderweg.

Zo leer je veel meer, en heb je veel minder kans op fouten door het bij elkaar zetten van code die je niet begrijpt.

Pieter

Maar is het wel mogelijk om zoiets te maken??

Job123: Maar is het wel mogelijk om zoiets te maken??

Natuurlijk

Oke ik zal naar de codes gaan kijken. Is het dan mogelijk dat je me woensdag kan helpen met de codes onder elkaar te zetten?

zet elk stuk programma en roep die aan vanuit de loop. begin eenvoudig en ga pas verder als je iets werkend heb.