klok met alarm en timer

IK ben bezig met een project voor school. Daarvoor moet ik een klok maken. Dat is mij gelukt met een RTC. Alleen wil ik en nu ook een alarm bij maken en een timer. En heel misschien ook nog een stopwatch.
Ik heb een 4x4 keypad en daarmee wil ik de tijd voor het alarm en de timer in stellen. En ik heb een 16x2 lcd om de tijd op weet te geven. zou iemand me kunnen helpen met het maken van een code waarmee ik van programma kan wisselen met de keypad en dat ik dan ook de tijd in kan stellen.

Hoe had je die hulp in gedachten? Immers het is de bedoeling dat je dit zelf uitzoekt? Toch?

maak in de loop() elke 1000 milliseconden met een timer dus een aanroep naar een functie die de tijd uit de RTC haalt en laat zien. de rest van de tijd kijkt of je een knopje induwt om de timer in te stellen, en ook dat doe je in een functie, dan kun je ook een functie toevoegen om de tijd gelijk te zetten.
je moet niet van programma wisselen maar een functie aanroepen. dat gaat erg simpel hoor, lijkt veel op hoe je de RTC aanroept.
maar dat moet je dan wel zelf schrijven.

Ik heb ooit eens gebruiker homedistiller geholpen (klik !) met een menu dat via wat knopjes en een 1602 LCD werkte.
Misschien dat je dat eens kunt lezen en daar wat inspiratie kunt opdoen.

Is wel wat leeswerk (18 pagina's), maar je kunt de betreffende code gedurende het onderwerp zien groeien.
Er werd wel een ander soort keypad gebruikt, maar dat maakt niet zo heel veel uit.