LCD 16x2 Non funziona! Arduino UNO

Il mio display lcd arrivato insieme ad un kit da 35€ non funziona, mi spiego meglio.
Le saldature sono perfette i pin li ho collegati perfettamente, ho ricontrollato più e più volte, ma lo schermo non produce caratteri, solo delle righe per qualche secondo se metto il contrasto al massimo.
Non so piu che fare, il Display è rotto? Lo devo ricomprare nuovo? Cosa mi consigliate?(link amazon,ebay).

il codice che uso è esattamente quello di hello world che si trova negli esempi della IDE di arduino, il potenziometro è da 10k.

Display con dietro scritto 1602A
1602A
V2.0

collegamenti pin del display /

1° pin (VSS)--> massa
2° pin (VDD)--> 5volt
3° pin (VO)--> potenziometro
4° pin (RS)--> pin12 arduino
5° pin (RW)--> massa
6° pin (E)--> pin11 arduino
7° pin (DO)--> niente
8° pin (D1)--> niente
9° pin (D2)--> niente
10° pin (D3)--> niente
11° pin (D4)--> pin5 arduino
12° pin (D5)--> pin4 arduino
13° pin (D6)--> pin3 arduino
14° pin (D7)--> pin2 arduino
15° pin (A)--> 5volt
16° pin (K)--> massa

Grazie,attendo risposte.

Google translate:

My LCD display came with a kit from 35 € does not work, I'll explain.
The welds are perfect pins I have connected perfectly, I checked again and again, but the screen does not produce characters, only the lines for a few seconds if I put the contrast to the maximum.
Most do not know what to do, the display is broken? I have to buy back again? What do you recommend? (Link amazon, ebay).

the code I use is exactly what hello world that lies in the examples of the Arduino IDE, the potentiometer is 10k.

Display behind written 1602A

Are you sure you connected pin 5 of the LCD (RW) to ground?

Did you adjust the potentiometer?

Don

yes im sure, i connected that to the ground and i adjust a lot of times the potentiometer but the screen doesn't work.
If I press the reset button on arduino never change on the 16x2.

thank you for the reply, sorry for my bad english!

Your English is a lot better than my _ _ _ (fill in any language).

With only the power and backlight connected (pins 1, 2, 3, 15, and 16) you should be able to adjust the potentiometer so that a row of 'blocks' appears appears on the top row of your display.

Don