led pcb sainsmart

Oh, sorry.

Ik heb al dagenlang stront in mn ogen.

Kun je het er even uitvegen ? Is rood omcirkeld.

Ik heb nog steeds geen schema gevoden van deze ledstrip en dus geen idee hoe aan te sluiten, dus helaas ik kan je nog iet helpen, of je maakt zelf een schema

Het aansluiten is inmiddels niet meer zo’n probleem.
Er moet alleen nog even bekeken worden hoe de betreffende LED aangestuurd moet worden, met een HIGH of een LOW.
Het is heel eenvoudig dat uit te vinden.
Gewoon met een paar stukjes draad, of met een eenvoudige sketch.
De tweede verdient dan de voorkeur omdat de vaardigheid dan weer ff geoefend kan worden.

Maarja.
Dat kan dus alleen als je zo’n boardje hebt.
En dus moet lenbran dit zelf gaan uitproberen.

Das dus 5 volt op VCC aansluiten.
Een van de kleuren selecteren en die aan GND hangen.
En dan met een draadje Van D1 even VCC aantikken of GND aantikken.
Dan heb je al gevonden wat je erheen moet sturen.

@mas3 ik heb geken naar het blinking sketch leuk als het ledje knippert op je board maar tja de leds rgb blijven uit geken naar digital write pinmode enz in de learning stuk wat geprobeerd via de blinking sketch maar krijg de leds niet aan ook 1 niet :'( van alles al gedaan tja leek in electro die wat nieuws wil leren meestal zie je het pas als je het begrijpt codes over typen kan elke idiXXt maar ze snappen is het 2e ik hoop dat ik niet te lastig ben dat loop licht van gonnie08 was leuk maar zelf iets creeren is veel leuker toch leer je wat van technies engels is niet zo een probleem wel technies electro lol bedankt alweer voor jullie geduld kan niet altijd op de berichten reageren ik heb het tussendoor druk gezin werk enz

groet lenny(echte naam)

even geprobeerd hier een plus aan vcc ,gnd aan een van de RGB pins,dan een led met nul aansturen dan brand de led

@gonnie8 niet verkeerd bedoeld draadje eraan brand code eraan niet het probleem is niet het aansluiten maar het begrijpen van de code weet niet hoe ook niet via de learning van het forum snap er geen biet van als ik het doe dan brand er niets alleen het led op het bord na gepruts met blinking sketch digitalwrite low high pin enz kom wel goed een keer denk ik groet lenny

Hoi Lenny.

Ik snap dat je graag snel leuke resultaten wil behalen met mooie lichtjes enzo. Dat wil iedereen namelijk.

De blink sketch is er niet vanwege het nut van een knipperend lampje op je Arduino boardje. Het is er om van de sketch iets te leren. En dat leren doe je niet door overtypen of knippen en plakken ofzo. Dat leren doe je door de code te lezen en te proberen of je snapt wat daar gebeurt. Dat geldt voor alle voorbeeld sketches. Dan kun je testen of je het begrijpt, door een kleinigheidje te veranderen, en dan te gaan kijken of dat doet wat je dacht dat het zou doen. Dit is het pure begin van het leren programmeren, en het is geen goed idee om te denken dat je dat kunt overslaan.

Gonnie08 heeft zojuist bevestigd dat de module zo werkt als ik dacht te kunnen zien aan de onderdelen die zichtbaar zijn op de foto. Dat betekent dus dat je 5 volt op VCC moet zetten. Het betekent ook dat je een kleur kunt kiezen door 1 van de R,G of B aansluitingen aan GND te hangen. Voor deze test hoef je die aansluiting niet aan te sturen door de Arduino, dat komt later nog wel.

De Blink sketch laat een LEDje aan boord knipperen, maar dat LEDje zit aangesloten op pin 13 van je Arduino. Ik raad je aan om die pin 13 aan te sluiten op pin D1 van je LED boardje. Laad nu de blink sketch in je Arduino, en let heel goed op wat er nu gebeurt.

Ga vervolgens spelen met die blink sketch om te zien wat er met die twee LEDs gebeurt en of dat is wat je verwachtte. Houd dus steeds beide LEDs in de gaten.

Oh, en lees de welkomstthread (klik !) hier in het Nederlandse gedeelte ook eens door. Die staat vol met nuttige beginnerstips.

Sorry hoor Lenbran,ik begreep dat je niet wist hoe je een ledje brandend kon krijgen op dat printje. `Verkeerd begrepen dus ,SORRY hoor :)

Dat kon je ook niet weten gonnie08, want dit was de eerste keer dat lenbran vertelde dat ie een lampje kon laten branden door iets met draadjes te doen. Als je hulp nodig hebt, is het wel belangrijk dat je over je vorderingen vertelt en ons niet laat gissen naar wat je inmiddels al hebt uitgevonden (ik neem op zo'n moment aan dat je nog helemaal niets hebt uitgevonden, want dan had je er wel over verteld, of niet dan ?).

Lenbran heeft nog niet verteld [u]hoe[/u] ie het lampje liet branden. Dus waar ie welke draadjes heeft aangesloten.

dat kun je in het filmpje zien, maar maak eens een schema dan helpen we je verder.

Is dat het filmpje op die site van de fabrikant, of het filmpje waar lenbran laat zien wat ie allemaal al geprobeerd heeft ? Kun je ook een tijd vermelden waar dit te zien is ?

Het filmpje op de site van de fabrikant houd ik net 10 seconden vol. Ik hoor er geen geluid terwijl ik vermoed dat dat wel de bedoeling was, en zie dus iemand iets doen met zo'n printje en een Arduino Mega variant. Maar ik heb dus geen idee wat en kan me er niet toe zetten om het hele filmpje te gaan zitten kijken en gissen of daar misschien iets gebeurt wat duidelijkheid kan scheppen.

Mas3 dat was niet mijn filmpje op mijn breadboard denk ik als je dat bedoelde met de code van gonnie08 Groet

Die opmerking was niet aan jou gericht, lenbran. Laat je er vooral niet door afleiden.

Ben je al verder met het aansluiten zoals ik in de eerdere post vertelde en met de blink sketch ?

morge ja hed dat hele ding op mijn breadboard zitten ledjes lopen met de code van gonnie8 vandaag als het toelaat wil ik het nog eens proberen met een rgb led op pin 13 dan kijken hoe het zit met de rest en dan de kleurtjes groet