led's aansturen via GPS en Gyroscoop

Beste Arduino mensen,

Ik heb nog geen enkele ervaring met een arduino, maar heb wel een idee wat ik graag wil:

er zijn voor de rc auto's led aansturingen te krijgen zodat deze rem licht heeft en knipperlicht, maar ik wil iets met arduino doen is leuker dan aansluiten en gaan.

Ik wil graag dat arduino met gyroscoop en gps het volgende doet:

verlichting voor heeft
achter licht
remlicht (door middel van gyroscoop / reverse gear, hier moet ik denk ik wel een input van de motor mee oppakken of de gyrscoop moet zo slim zijn dat die weet dat ik achteruit ga.)
knipperlicht (door middel van gyroscoop).

Is dit te doen met een arduino?

alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg,

Michel

LEDs aansturen lukt zeker met een Arduino. Maar de remvertraging meten met een gyroscoop is niet mogelijk. Een gyroscoop meet hoekversnelling. Als je lineaire versnelling wilt meten heb je een accelerometer nodig.

Pieter

En die zijn net zo moeilijk te verkrijgen als de gyroscopen (helemaal niet moeilijk dus).

Hoi traxxas_slash, welkom.

Heb je wel andere ervaringen met hardware en / of coden (programmeren) ?
Een goede code bakken voor de accelerometer en / of gyroscoop is nou niet echt geschikt voor een eerste projectje als je het mij vraagt.

De enigste ervaring die ik heb op programmeren is in linux en windows en powershell.
op arduino gebied nog geen enkele ervaring.

in ieder geval bedankt voor jullie informatie.

Trouwens ik had begrepen dat er simulatie programma's zijn voor je geschreven code. Wat vinden jullie het prettigste om mee te werken.

alvast bedankt voor de info.

gr,

Michel

Geen..... gewoon een Uno of Mega pakken....