Hallo allemaal,
Ik ben aan het proberen om het arduino programmeren onder de knie te krijgen, ik heb al een led matrix schermpje gemaakt met wat tutorials. Verder heb ik de eenvoudige tutorials doorgewerkt, nu ben ik met een projectje voor mijn zelf bezig maar dit wil nog niet zo goed lukken.
Allereerst is de led strip een RGB digitale led strip met ws2812b microcontrollers. Ik gebruik een arduino Uno en de eerder genoemde led strip. In eerst instantie gebruik ik niet meer dan 6 leds van de strip dus gebruik ik als voeding de usb poort van mijn PC. Ik maak gebruik van de FastLed bibliotheek
Ik ben begonnen met een stukje code waarmee elke individuele led aangestuurd kan worden, dit is prima gelukt. Ik kan nu handmatig elke led van de strip in elke gewenste kleur aansturen. Wat echter mijn bedoeling is met dit project is het maken van een knipperlichtje voor op de zijkant van mijn auto. Ik wil dan graag dat als ik mijn verlichting inschakel dat de led strip gaat branden. Mijn idee is om de led strip met het knipperlicht oranje mee te laten knipperen met eventueel een patroontje.
Ik dacht op mijn verlichting een relaitje aan te sluiten en ook op mijn knipperlicht. Zodat er voor beide functies een maak/breek contact is. (Voor de testopstelling gebruik ik twee drukknopjes waarbij bij het indrukken van de ene drukknop de ledjes moeten gaan branden, en bij het indrukken van de andere knop moeten ze ook gaan branden maar dan oranje en eventueel een patroontje)
Mijn vraag is hoe ik de led strip aan kan laten gaan d.m.v een druk knop Ik heb het volgende stukje code geschreven maar dit werkt niet, bij deze code blijven de lampjes constant branden. ( ik heb geprobeerd om het in en uitschakelen van een ledje te combineren met de code van de ledstrip)
#include <FastLED.h>
#define LED_PIN 7
#define NUM_LEDS 6
int ButtonValue = 0;
int Button = 3;
CRGB leds[NUM_LEDS];
void setup() {
FastLED.addLeds<WS2812, LED_PIN, GRB>(leds, NUM_LEDS);
pinMode(Button, INPUT);
}
void loop() {
ButtonValue = digitalRead(Button);
if(ButtonValue !=0){
leds[0] = CRGB(0, 64, 0);
FastLED.show();
leds[5] = CRGB(0, 64, 0);
FastLED.show();
}
}
Is er iemand die mij een stukje op weg kan helpen?
Alvast bedankt
Groetjes Jorrit