Leonardo, W10 error 43, usb not recognized

Bonjour,

J'ai récemment acheté un Leonardo (un vrai depuis arduino.cc) mais je n'arrive pas à le connecter à w10.
Périphérique USB non reconnu, code d'erreur 43. Après plusieurs essais d'installation de drivers en tout genre, il a été reconnu par windows et a fonctionné le temps de téléverser le fichier exemple blink, mais depuis plus rien et impossible de faire quoi que ce soit.

J'ai essayé d'installer les drivers FTD3XX et autres mais sans succès, windows me dis qu'un meilleur pilote est déja installé lorsque je veux installer manuellement depuis le gestionnaire de périphériques dans le dossier "driver" de arduino.

J'ai déjà essayé sur d'autres ordinateurs (3 au total), lorsqu'il a fonctionné c'était sur un port usb 3.0 (Surface Pro 4), mon câble usb est neuf.

Merci

Hi,

I just bought an arduino Leonardo from arduino.cc but I'm unable to make it work with my w10 computer.
USB not recognized, error code 43. After a few tries and some drivers install I succeed to make it be recognized by windows, juste enought to upload the blink example. But since it no longer work.

I tried to install FTD3XX drivers (and some others) without succes. W10 say that better drivers are already installed when I try to manualy install software located in "arduino/drivers/".

I tried on 2 other computer, when it worked it was on an USB 3.0 (Surface Pro 4) and my USB cable is a new one.

Thanks

(deleted)

Hi,
This morning I tried to plug it on a Windows XP virtual machine. It didn’t worked.
I already tried to use a restaure point from 3 days before to delete all drivers modifications on the pc where the arduino successfully booted once, but it still not work.

(deleted)

Virtual machines are not always the best place to use Arduinos unless you have set up the virtual serial ports properly and that varies with different VM software.
I always found windows native VM’s to be the worst in that aspect.
Most others need to to install what amounts to a pass-through software update / addon for serial comms.

USB 3.0 can also cause issues and more so if it uses Microsoft own version of drivers rather than the manufacturers version.
Quick fix for that is usually a POWERED USB 2.0 hub.
Others include rolling back MS drivers to the original ones or updating directly.

Surface pros and some laptops can also be hit and miss with Arduino especially if you use the APP version of the IDE.

Also in W10 make sure you have enough user privileges and turn OFF driver UAC for driver installs.

Additional clean up instructions also attached.

CLEAN UP BEFORE INSTALLING ANOTHER COPY OF THE IDE OR ARDUINO CREATE.pdf (347 KB)

Hi,

I tried on a fully new install of w7 x64 this afternoon, on an usb2.0, but it still doesn’t work.
Maybe my arduino is broken don’t you think?

What can I try ? I can install every windows (not using a VM, a real windows install), what is the best windows to continue trying ? Xp?

Thanks

Lets go with broken as I can run them on almost any flavour of windows.

thd7:
acheté un Leonardo (…)
installer les drivers FTD3XX(...)

Bonjour,
niet popov, le léonardo fonctionne en usb natif, pas la peine d'installer le driver d'un quelconque convertisseur usb/série
as-tu essayé ton câble usb neuf avec un autre appareil ?

Bonjour,
N’ayant pas d’autre appareil qui se branche avec ce port usb, je n’ai aucun moyen de vérifier que le cable soit défaillant ou non. Il était neuf pourtant, mais je vais retourner en acheter un cet après midi pour éliminer l’hypothèse du câble hs.
Merci, bonne journée

Bon, je suis allé acheter un nouveau câble et magie, tout marche correctement.
Merci à tous pour votre aide!