Library bestanden

Dames/Heren.

Kan ik in de Library de bestanden in de map UTFT aanpassen.
Ik wil n.l. van mijn TFT LCD het UTHT.h bestand zo aanpassen dat ik het niet steeds hoef te editten
Ik moet steeds UTFT myGLCD (ILI9341_16, 38,39,40,41); erin zetten.
Als ik dit doe krijg ik de melding dat dit niet mag.

Hoe kan ik dit oplossen?

ALVAST BEDANKT.

Mvg Bert

Dat doe je toch in je programma? En niet in een library?

Hoi Nico,

Bedankt voor je reactie.

Als ik iets wijzig dan mag ik het niet opslaan (beveiligd)
Of moet het op een andere manier?

Mvg Bert

Dan denk ik dat je de libraries niet op de juiste plek hebt staan. Er is een folder mijn documenten/Arduino. Daarin staat ook een folder libraries. Daarin moeten jouw libraries de je download. Dus als ze daar niet staan dan is dat verkeerd. Als jij in een folder iets niet mag schrijven dan zou ik denken dat je installatie van de pc niet helemaal tof is. Ik heb admin rechten en schrijf overal waar ik wil

Nieuwere windows versies trekken zich geen piep aan van Administrators hoor, wie denken die Admins wel dat ze zijn.
Als jij een programma installeert in de standaard locatie (programmas folder), dan moet dat programma beschermd worden meent Bill.
En dan mag er daar niets meer gewijzigd worden zonder specifieke toestemming (MS installer zooi bijvoorbeeld).
Dus die locatie word beschermd.

Dat is meteen de reden waarom je dit soort programma's niet op die locatie moet installeren.
En ook de reden waarom de IDE dus gebruik maakt van de mijn documenten folder zoals Nico aangaf.
Daar mag je wel doen wat je wil.

Heren.

Dus jullie adviseren de software opnieuw te installeren, maar dan niet in de standaard directory

Klopt dit?

Ik haal zelf altijd de zip versies en die pak ik uit op mijn d: schijf. Zo kan verschillende versies installeren

Met de standaard locatie word bedoeld de locatie die windows gereserveerd heeft; de Program Files folder.
Als je installer 'm vanzelf al ergens anders wil neerzetten, dan is mijn eerdere antwoord mogelijk de reden daarvoor.
Dus even kijken waar de installer 'm neer wil zetten en als het je niet bevalt dan zelf een andere locatie uitkiezen.