Linux op een Mega

Is er misschien een mogelijkheid om een linux te draaien op een Arduino mega?

Lijkt me veel mogelijkheden te bieden..
Kan weinig vinden via google vandaar hier de vraag aan de kenners...

Linux is een operating system.
Dat gebruik je om een computer programma's te laten draaien (een "beetje" versimpeld).
Een Arduino is geen computer.
Het is een controller, en das wat anders.
De vraag is dus wat je wil bereiken door een Linux variant te maken voor zo'n controller en wat je denkt daarmee te winnen, behalve er achter te komen of dat mogelijk is.
Het nadeel van een OS is dat je de computer bezig laat zijn met van alles om het eigen systeem in de gaten te houden, zonder dat er echt wat "nuttigs" gedaan word (windows, voorzien van een fully bloated antivirus programma is daar vooral erg goed in).
Een controller doet alleen dat wat er gedaan moet worden en hoeft dus niet te kijken welke hardware er bijkomt of verdwenen is (live of na een herstart) en dergelijke zaken die een OS dus wel doet.

Arduino heeft dus niets met een OS te maken, het is zelf ook geen OS en komt daar niet eens bij in de buurt.
Ook de bootloader heeft daar niets mee te maken en is veel eerder vergelijkbaar met een BIOS dan met een OS (zo'n BIOS bevat zelf ook een bootloader).

Oke..
Das duidelijk...
Dacht iets leuks op het oog te hebben..
En kwam dsl tegen dus ik hoopte misschien kan het...

Toch maar een RPi erbij kopen

misschien is de yun dan iets voor jou

Bedankt..

Heb een RPi besteld..
En ga daar mee aan het stoeien.
Dus als ik het truukje een beetje door heb, zou een Arduino een "Slave" kunnen zijn van een RPi..

Ideeen?

dylantje:
Ideeen?

tuurlijk
Op men engelstalige blog http://blog.baeyens.it/#home heb ik het over yun als vervanging van men hacked linksys router.
en op men nederlandstalige gedeelte This page is no longer available heb ik het er ook over.
Met vriendelijke groet
Jantje

PS yun + hacked linksys met openwrt +Arduino of RPi +arduino geven allemaal linux+arduino. Het verschil zit hem in andere features zoals wifi, video kaart, aantal USB's ...