lvalue required as left operand of assignment. How to solve this problem ?

Bonjour,
j’ai réalisé un programme que voici pas encore terminé mais qui pourrait fonctionné ainsi.
Malheureusement j’ai cette erreur qui s’affiche. Que dois je faire ? /
Hello,
I realized a program that is not finished yet but that could work as well.
Unfortunately I have this error that appears. What should I do ?

Voici le programme en pièce jointe / Here is the program in attachment.

sketch_jan04bEnvoie.ino (19 KB)

(deleted)

Bonjour!

Ahh yes,
This may be apart of a different problem but,
If I am not mistaken it is because you are comparing an actual pin number to a pin state: this is the same as asking if the number eleven is equal to high. to you and me this sounds normal, but to a microprocessor this is interpreted differently.

you actually want to know if the state of pin number eleven is high or low, and there is a simple way of doing that;
if you use digital read on the pin like this expression does, (digitalRead(whiteLedPin) == LOW)

digital read grabs the state of the pin you tell it and then that state is compared to what state you are looking for.

heres an example line to show ya: taken from line 591

else if(keyVal >= 1000 && keyVal <= 1023 && digitalRead(blueLedPin) == LOW && digitalRead(yellowLedPin) == LOW && digitalRead(greenLedPin) = LOW && digitalRead(redLedPin) == LOW && digitalRead(invisibleLedPin) == LOW && digitalRead(tablPin) == HIGH){
    digitalWrite(whiteLedPin, HIGH);
    if(keyVal >= 0 && keyVal >= 100){
    }
... digitalRead(greenLedPin)  [b][color=red]=[/color][/b]  LOW ...

You still have the same problem.

bonjour, Tech-Guy
je vais esssayé ce soir.
encore merci ;-)./

Hello, Tech-Guy
I will try this evening.
thanks again ;-).

bonjour,
j’ai finalement essayé maintenant ce que vous m’avez dit mais il me met toujours le même problème.
voici ce que j’ai écris :

else if(keyVal >= 1000 && keyVal <= 1023 && digitalRead(blueLedPin) == LOW && digitalRead(yellowLedPin) == LOW && digitalRead(greenLedPin) = LOW && digitalRead(redLedPin) == LOW && digitalRead(invisibleLedPin) == LOW && digitalRead(tablPin) == HIGH){

}
j’ai donc tout changé à ce niveau là mais toujours le même problème…

EN :
Hello,
I’ve finally tried what you told me but it still puts me in the same problem.
Here is what I wrote:

}

so I changed everything at that level but still the same problem …

voilà le fichier avec vos changements. /
here is the file with your changes.

sketch_jan04bEnvoie.ino (20.1 KB)

On line 591 of your attached file: [b]... digitalRead(greenLedPin) = LOW ...[/b]
should be: [b]... digitalRead(greenLedPin) == LOW ...[/b]

Use == for comparison not =, which is for assignment as the error message told you.
And I told you in reply #3, which you ignored. This is the source of your error.

Bonjour,
mon message ayant l’air de s’être effacé, je me pemet de reposer la questions.
Je ne comprend pas quel est le problème quand il m’affiche ce message d’erreur :
lvalue required as left operand of assignment

le programme se trouve dans le liens. /

EN :
Hello,
as my message seems to have faded away, I pity myself to rest the questions.
I do not understand what the problem is when he shows me this error message:
lvalue required

the program is in the attachment.

Votre message est bien là... et vous avez des réponses... lisez les et tenez en compte... (et ne postez pas deux fois)

@RossignolPQPT

Bump de votre message pour que vous le voyez

Franchement, je fait quoi avec un topic comme ça.... moitié en français, moitié en anglais.... les anglophone l'ont déjà rejetté ici et il n'y a que quelques phrases en français.

Je verrouille et on recommence à 0

En plus on choisi.... en français ou en anglais, mais pas les deux à la fois.... après c'est le bordel