Hallo ,
Wil een project beginnen ,maar moet eerst kijken als het mogelijk is .
zou het evt. Mogelijk zijn om 18 stuks bodemvochtsensors op een uno r3 of een andere board te instaleren .
Met een oled 0.96 inch seriële display.
Ongeveer zoals de afbeelding .
Heefd er iemand soms een schema van en code .
er zijn twee hoofdvragen:
- heb je voldoende pinnen beschikbaar voor je 18 sensoren en het display?
- zullen deze pinnen voldoende stroom kunnen leveren voor deze sensoren als ze allemaal tegelijkertijd worden geactiveerd of moet er een vermogensregeling worden voorzien? (hetzelfde geldt voor het scherm)
De volgende code is vrij eenvoudig, herhaal gewoon wat je zou doen voor een enkele sensor 18 keer. Het is waarschijnlijk het beste om tabellen te gebruiken om codeduplicatie te voorkomen.
Dat is het juist ben er vrij nieuw in en met schema kan ik het wel instaleren dat lukt wel.
Maar de code ervoor juist opstellen is iets anders .
En denk dat met die r3 board maar 4 sensor kan plaatsen . Dus dan zou ik al 1 r3 board moeten plaatsen met 1 display en 4 sensors dacht ik .
En dat 5x .
Daarmee is er mischien een alternatief voor .
En moet nog alles kopen.
Dus evt wat ik er ook allemaal nodig voor heb met evt de juiste stroomadapter .
Je scherm werkt met I2C, dus A4 en A5 gaan gebruikt worden.
Je sensor is analoog, dus zonder extra apparatuur heb je een pin nodig met analoge mogelijkheden. Dat zijn A0, A1, A2 en A3 op je UNO.
==> je kunt 4 sensoren hebben
wat het vermogen betreft, moet u de datasheet van de sensor (5 mA?) en uw scherm bekijken. Het zou goed moeten werken als je je Arduino bijvoorbeeld via USB van stroom voorziet.
u kunt I2C-sensoren vinden, maar u kunt slechts 4 adressen selecteren (eg Adafruit STEMMA Soil Sensor - I2C Capacitive Moisture Sensor [JST PH 2mm] : ID 4026 : $7.50 : Adafruit Industries, Unique & fun DIY electronics and kits)
Je kunt ook 16 kanalen ADC vinden
Dus die analoge sensors werken dan niet op die oled display als ik het begrijp
ja, ze zouden werken, maar je kunt er niet meer dan 4 op je UNO aansluiten
En met die adc 16 kanaal zou het wel moeten werken dan . En moet die dan als vervanging van het r3 board moeten dienen of moet die ertussen gezet worden .
het verbindt boven een Arduino UNO (shield)
Ik heb het nog nooit gebruikt, dus het is geen specifieke aanbeveling. Mijn punt is dat er oplossingen zijn om meer ADC op je UNO te krijgen.
En als ik dan met die r3 board gewoon per 4 telkens doe . En er een usb splitter 1 naar 5 , r3 boards hoeveel v en a moet dan juist mijn stroomadapter zijn .
500mA per Arduino is de bovengrens van wat je van USB krijgt en het zal genoeg (te veel) zijn zolang je geen relais en pompen aanstuurt.
als je de jack doorstroomt, ga dan niet verder dan 9V (als je 2A of 3A beschikbaar hebt, zou het goed moeten komen.)
Dus ik moet een adapter 9v en 2a nemen
dat zou waarschijnlijk werken (als je niets anders van stroom voorziet)
Ok bedankt , alleen van de code zit ik nog ermee ik heb deze op internet gevonden . Maar dat is de code voor 4 sensors zonder oled display .
Maar wat moet er dan nog van code bij voor de 4sensors op de display te laten verschijnen .
wat kan ik doen met een foto van code??....
begrijp je de code?
Wat ik er juist van code bij moet zetten voor de oled display te laten werken
Ik weet het niet... niet genoeg informatie... welk beeldscherm heb je? welke bibliotheek gebruik je? heb je al iets geprobeerd om het scherm werkend te krijgen?
Nee nog niets geprobeerd heb nu momenteel ook nog niets .
Moet nog alles bestellen .
Maar wou gewoon weten als het allemaal mogelijk was en wat ik juist nodig had .
En als er mischien al ergens een volledige code te verkrijgen was .
Maar zal alles bestellen en als het klaar is dan probeer ik het en moest het niet lukken laat ik hier nog iets weten wat niet lukt.
Bedankt voor de info