melder c02 fles leeg / detect the CO2 bottle is empty

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar ben bezig voor me aquarium.
Ph meter heb ik gevonden en temperatuur meter en schakelingen voor relais en licht.
Maar nu hoor ik regel matig van kennissen me ph loopt op en dan merken ze na een tijd de co2 fles is leeg.
Is er een sensor te maken die aan geeft een druk van laat zegen van 0 tot 4 bar.
En als de druk weg is dat er een alarm gaat.

ik hoor graag
Groeten Ronald

translate

Hello all,

I'm new here, but I'm working for aquarium.
Ph meter I found and temperature meters and relay circuits and light.
Now I'm looking for a circuit to detect the CO2 bottle is empty.
Is there a sensor to give a pressure of late blessing of 0 to 4 bar.
And if the pressure off is that there is an alarm.

I like to hear
greetings Ronald

Druk meters zijn er te kust en te keur. Maar alle waar voor zijn geld. Ik heb wel eens met 0-4bar druk meters gewerkt die dan een spanning afgaven van 0-5V. Maar deze waren wel heel prijzig (ergens rond de 100 euri) en heeeeeeeeeeeeeeel erg betrouwbaar. en precies.
Bij ali een goedkope variant tot 5 bar : https://nl.aliexpress.com/item/0-0-5-Mpa-0-72-5-PSI-Water-Gas-Pressure-Sensor-Air-Compressor-Pressure-Transmitter/32765783031.html?isOrigTitle=true

Hoi rvtent, welkom.

Natuurlijk geeft de druk in je gasfles een indicatie van de resterende inhoud daarvan.
Maar wellicht kun je hetzelfde ook bereiken door de fles te wegen ?
Dat zie ik wel eens bij gas flessen voor kooktoestellen en zo, ff optillen (schudden soms) om te zien of er nog wat in zit.

Ik zou het houden op een drukschakelaar, na de reduceer, bijv een uit een wasmachine, daar zit er een in (goedkoop en simpel)

die sensor tot 5 bar is genoeg volgens mij. het is alleen maar dat er de druk word gemeten na de reduceer en dat een signaal komt dat ik de andere fles moet gaan aansluiten. moet nu even wachten tot die binnen komt bedankt