Mitt Första Projekt

Jag har ganska nyss (typ 1 vecka sedan ehe) kommit på att jag vill pyssla med Arduino. Det finns olika anledningar till att jag nu börjar med det, fast det tror jag är ointressant för er här.

Jag är nu här för att söka stöd och vägledning på min väg. Hoppas och tror att det finns gott om kunskap här.

Mitt första Projekt har blivit, jag ska styra en fläkt som jag har till mitt ena terrarium, för att få mer rörelse och bättre syresättning för Svante.

Planen är att ha en fläkt, luftfuktighetsmätare och temperatur.
Mål 1: Få ihop allting som en enhet med enhetlighet
Mål 2: Kunna styra det från min dator.

Problemet jag ser är inte att få ihop det mekaniska, utan vart jag ska börja med Koden/koderna.
Vart är rätt ände att start i? Det finns en helt del av information när det kommer till kod om man söker på internet heh.

Detta projekt är för mig "learn by doing".

Ursäktar om hela posten blev lite virrig, jag är som sagt super ny.

Hejsan [snailsouce]
Jag är också en Newbie, men antagligen mycket äldre än dig. Jag hade svårt att få någon ordningen på programmeringen från början och även fortsättningsvis fast det har blivit bättre.
Jag köpte ARDUINO Programming (3 books in 1) av Ryan Turner, vilken är lite förvirrande. Jag hittade massor av utbildningsprogram som gav mig bättre förståelse för programmeringen.

1. Arduino Programming Course Contents (startingelectronics.org)

2. Programming - Circuit Basics

Dessutom fann jag en guldgruva i: Arduino Tutorial (arduinogetstarted.com)](https://arduinogetstarted.com/tutorials)
Här hittar man det mesta som behövs för att komma igång. Du borde kunna fixa något med "Arduino - Coling System Using DHT-Sensor" Detta projekt beskriver fuktsensor kopplat till fläkt" i detalj och med Code. Hoppas att detta kan vara till någon hjälp.
(gamal gubbe)

Citat

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.