MKR ENV Shield Erfahrungen / Werte ungenau

Hallo zusammen,

ich möchte meine Erfahrungen teilen mit dem MKRENV shield.

Das Shield macht einen sehr guten Eindruck - sauber verarbeitet, super Dokumentation und auch Starthilfen in die Cloud.

Soweit alles gut.

Allerdings, kommt es mir Vor, als wären die Verbauten Komponenten leider nicht optimal zum "richtig/annähernd" zu messen.

Die Werte sind sehr ungenau - dh.
Temperatur: 14°C
Messgerät: 5,1°C

UVB, UVA kann ich leider nicht prüfen.

Luftdruck: 13
ich denke das werden % sein - obwohl zu welcher Relation?
in echt: 900 hPa

Jemand eine Idee, wie ich das kalibrieren soll, kann?
Ich habe schon einige Beiträge gefunden, worum es um ca. 5/6°C geht in Raumtemperaturen.
Haben noch mehr dieselben Probleme wie ich?

Gruß
Stoffl

Hi Stoffl!

I have also tested the sensor and here is my understanding:

The pressure you get out by using the command "ENV.readPressure()" in your sketch is in kPa
This is an documentation problem. I have allready report it!

You can also use:
o "ENV.readPressure(MILLIBAR)"
o "ENV.readPressure(PSI)"

But ATTENTION what you get back is alwas the actual Air Pressure on your ambient hight!!!
Like Dan0 reports the pressure you see an wather maps are always the pressure on "Mean Sea Level". That's the pressure you measure and than calculated back to MSL!!!

I have allready adapt the current Arduino_MKRENV.h V1.1.0 Library with an enhancement to use
o "ENV.readPressure(MILLIBAR_MSL)"

Then you get back values as you can see on weather maps or lists... I can send my new Version if someone likes to test and use it!

A good explanation of the UV-Index is here - https://www.who.int/uv/intersunprogramme/activities/uv_index/en/

Temperature and Humidity are not accurate if the Shild sit on top of an MKR-Board. Because of the heating from that board...

All the best and stay healthy
Andreas