Ok, dat is weer een stukje dat niet helemaal goed is verwoord door mij in de andere thread.
Je verwacht niets terug, en geeft er daarom een VOID aan.
Dus dan word het zoiets als "Hier komt niets: chipAdres, GeheugenCelAdres, teVerwerkenWaarde".
Dat klopt niet helemaal he, je gooit die data ergens heen waar niets word verwacht.
Dus, een VOID geeft niet alleen niets terug, je kunt er ook niets aan meegeven want wat je in de leegte gooit, gooi je voor goed weg.
Dat is je probleem hier dus.
Feitelijk gebeurt er hier exact hetzelfde als in je vorige thread, alleen is het een stukje van een andere code.
Het blijft het schrijven van een enkele geheugencel van je EEPROM.
Dus verandert er ook niets aan de aanpak.
In je vorige thread definieer je geen variabele voor je naar de functie gaat, en daarmee geef je ook aan dat je niets terug verwacht.
Maar omdat je niet zegt dat het een leegte (void) is, kun je er dus wel iets heen sturen.
Wanneer je raket meer dan 255 meter omhoog moet kunnen, dan heb je dus ook meer dan 1 cel nodig, en moet je daar je code ook op aanpassen.
Maar je hebt gezien hoe je dat kunt doen in de andere thread.
Ik zie nu dat je daar al mee aan de slag bent gegaan, maar het is niet af omdat de code buiten loop() staat en dus maar 1 keer een waarde naar de EEPROM stuurt.
Verder ga je de apogee missen als je zoveel delays gebruikt, ik zou ze er uit slopen na het testen van de code.
En de apogee op een bepaalde positie in je EEPROM vast te zetten, terwijl de andere waarden achtereenvolgens worden opgeslagen in de EEPROM, zodat je niet alleen je apogee ziet, maar ook een mooie grafiek kunt maken van de hoogtes tegenover de tijd/de baan van je raket.
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel ruimte je hebt en kunt gebruiken in je EEPROM.
Ik heb geen idee hoe snel je je hoogte kunt ophalen uit je sensor, maar wanneer je in vaste tijdsintervallen een waarde opslaat (2 maal per seconde, of 10, bedenk een goede en passende interval), dan krijg je zo een mooi beeld.
Dit is ook anders dan ik zo snel even las.
De 5 seconden delay komt pas nadat je aan het parachutekoord hebt getrokken, en de 2 seconden zijn commentaar en staan daarmee uit.
Ik betwijfel wel of het schrijven naar de EEPROM een halve seconde pauze per keer nodig heeft, ik vind dat erg veel.
En je servo word pas op z'n vroegst 2 seconden na start van de Arduino op nul gezet.
Ik zou dat eerder doen, meteen nadat je 'm geïnitieerd hebt.
Het lijkt me wat teleurstellend als de parachute per ongeluk deployed blijkt tijdens lancering.