Nano Board and Nano shield modification

Hi, I am making a laser engraver with some leftovers that I have at home, so I have a nano shield for a 3d CNC, nano board and some A4988 step drivers. Now my problem is that the shield has three axis XYZ and my project is 2d so the Z axis is not necessary but I need the X axis and two Y axis's. My question is as I cannot put two motors on the same driver because it heats up and burns out quickly, can I interrupt the Z axis signal tracks, that go from the nano board to the A4988 driver and bridge the same with the Y axis track so in this way each stepper motor has it own driver. Will the nano board support two drivers on the same y axis pins. Thankyou for your help.

Ciao a tutti, sto realizzando un incisore laser con alcuni avanzi che ho a casa, quindi ho una shield nano per un CNC 3d, una scheda nano e alcuni driver passo-passo A4988. Ora il mio problema è che lo scudo ha tre assi XYZ ed il mio progetto è 2d, quindi l'asse Z non è necessario ma ho bisogno dell'asse X e di due assi Y. La mia domanda è, si come non posso mettere due motori sullo stesso driver perché si riscalda e si brucia rapidamente, posso interrompere le tracce del segnale dell'asse Z, che vanno dalla scheda nano al driver A4988 e collegare lo stesso con le tracce segnale dell'asse Y quindi in questo modo ogni motore passo-passo ha il proprio driver. La scheda nano supporterà due driver sugli stessi perni dell'asse y. Grazie per l'aiuto.

Yes.