Nanode RF en KAKU

Hoi,

ik heb hier een KAKU module liggen (stekkerdoos) en zou deze graag besturen met mijn arduino nanode RF module… alleen weet ik niet hoe :frowning: Ik heb al verschillende forums bekeken en codes geprobeerd, maar niets dat lukt…

iemand een id hoe ik het best start?

Dan zul je toch wel wat specifieker moeten zijn. Werkt die stekkerdoos op 433Mhz of 868Mhz?

De stekkerdoos werkt op 433Mhz (net zoals de nanode RF)

Dus jij hebt die optionele module erbij? Standaard is het de 868 Mhz. Vandaar mijn vraag...

BramWerbrouck:
........................... maar niets dat lukt..

Wat heb je dan geprobeerd ?

Met deze library zou het moeten lukken.

Moet ie wel de 433Mhz library erbij gekocht hebben. Die zit er niet standaard op. Als hij dat wel "denkt" dan kan je tot sint juttemus blijven proberen maar een 433Mhz stekkerdoos gaat niet reageren op 868Mhz signaal.

Zover ik het zie lijkt die nanode een rfm12b zend module te hebben.
Die is niet geschikt voor KAKU want het is een packet systeem met FSK (FrequencyShiftKeying) modulatie.
KAKU werkt met OOK (OnOffKeying) of ASK (AmplitudeShiftKeying)

Dus T.S. moet gewoon zo'n supergoedkoop OOK/ASK zendertje kopen voor een paar euro.

nicoverduin:
Moet ie wel de 433Mhz library erbij gekocht hebben. Die zit er niet standaard op. Als hij dat wel "denkt" dan kan je tot sint juttemus blijven proberen maar een 433Mhz stekkerdoos gaat niet reageren op 868Mhz signaal.

ik denk niet.. ik ben ZEKER, ik zit met een 433 Mhz module

Never mind... het goedje werkt intussen al :slight_smile:

en wat was het dan?

De Nanode RF lijkt uitgerust met een RFM12(b) RF module
Hoewel de datasheet van HopeRf voor de RFM12 hierover helemaal niets vermeldt lijkt het toch mogelijk met deze module ASK/OOK te ontvangen en zenden

zie o.a. RFM12 ASK - Ethersex_Wiki
of google op RFM12 + ASK en/of OOK

Ben wel benieuwd of het ook met de NanodeRF zou lukken.

Laat s.v.p. weten als het je toch gelukt is hoe je dat hebt gedaan.