Nodo.ino:49:26: fatal error: NodoEthernet.h: No such file or directory

Hallo ieder even mij voorstellen ik ben jan gepensioneerd en zoekend naar een nieuwe hobby ik ben bij anduino terecht gekomen wat mij er leuk lijkt ik heb gisteren een Nodo Ethernet Shield geheel gesoldeerd via de nodo shop binnen gekregen ik heb mij laten helpen door de wiki pagina's ik wil het huis automatiseren licht temp. ed nu loop al gelijk tegen een probleem ik heb de nodo.ino aangepast volgens beschrijving als ik de boel wil updaten krijg ik de volgende melding Arduino: 1.6.6 Hourly Build 2015/09/22 05:14 (Windows 8.1), Board:"Arduino/Genuino Mega or Mega 2560,

ATmega2560 (Mega 2560)"

Nodo.ino:49:26: fatal error: NodoEthernet.h: No such file or directory

compilation terminated.

exit status 1 Fout bij compileren.

is er iemand die mij verder op weg kan helpen

groet jan

Hoi Jan die NodoEthernet library wel in de library map geplaatst??? het staat hier uit gelegd http://www.fam-oldenburger.nl/wordpress/2013/11/24/nodo-gebruik-nemen/

Hallo Gonnie dank je voor je antwoord maar dat heb ik inderdaad gedaan ik heb versie 3.6 en 3.7 geprobeerd met de zelfde foutmelding het kan toch niets te maken hebben met het sd kaartje gr jan

heb je die library gecontrolleerd dat hij in de arduino map en daar library map werkelijk staat??

C:\Users\Jan\Desktop\arduino-nightly-windows\arduino-nightly\libraries\NodoEthernet

dit moet toch goed zijn?

Hoi jvos, welkom.

Aan die locatie kan je zien dat je een nightly built versie van Arduino gebruikt. Als iets nightly built is, wil dat zeggen dat het weliswaar de meest recente versie is, maar ook dat het een testversie is die zeer waarschijnlijk niet stabiel is (vandaar het testen). Daarmee is zo'n versie ongeschikt woor iemand die eens wil proeven aan programmeren en zo. Ik zou je willen aanraden om eerst maar eens te gaan voor een normale release. Dan is de kans het grootst dat je niet tegen allerlei vreemde zaken aan gaat lopen. Natuurlijk kan ik dan nog niet zeggen dat dat je probleem gegarandeerd zal oplossen, maar dat lijkt me wel stap 1.

Kan iemand me uitleggen waarom ik deze thread zag opduiken na het klikken van unread threads, terwijl ik deze thread nog niet eerder heb gezien ?

MAS3:
Kan iemand me uitleggen waarom ik deze thread zag opduiken na het klikken van unread threads, terwijl ik deze thread nog niet eerder heb gezien ?

Sliep je? :grin:

MAS3: Kan iemand me uitleggen waarom ik deze thread zag opduiken na het klikken van unread threads, terwijl ik deze thread nog niet eerder heb gezien ?

Misschien omdat dit bericht origineel onder de welkoms thread stond en ik die gesplitsts heb. Met vriendelijke groet de moderator

dank voor de tip ik heb een oudere versie geïnstalleerd en ben al weer wat verder krijg nu de foutmelding

Base.ino:32:45: error: SKETCH_PATH/Config/Config_01.c: No such file or directory

de file config 01.c staat wel in de directorie config

graag een oplossing

alvast bedankt

jan

welk IDE heb je geinstalleerd dan???

ik heb arduino-1.0.5-r2-windows --- SWACNC-MEGA-R596 Nodo V3.6 ---RFLink_v1.1_r31

ik heb nog niks op het sd kaartje gezet

kan je hier wat mee?

Hi jantje. Dat is een perfecte verklaring (en dito actie). Dank je.

Ik weet niet precies waar je iets hebt geïnstalleerd, maar:

Volgens mij is er in jouw "mijn documenten" folder een folder aangemaakt met "Arduino". Daarbinnen moet een folder zijn met libraries. In die folder moet je de gedownloade libraries zetten. Verder is er als het goed is ook een sketch folder aangemaakt met de naam van jou sketch. Daarbinnen staat dan de sketch die je gebruikt.