Ik ben redelijk nieuw in het electrowereldje, en al zeker in Arduino.
Ik zou me graag de Arduino One aanschaffen, maar er is 1 dingetje dat ik moeilijk kan vinden van informatie dus stel ik de vraag hier maar
Moet je voor elk project dat je maakt waarbij je gebruik maakt van een Arduino One een aparte kopen, of kan je verschillende projecten laten lopen op 1 Arduino?
Zo zou ik bijvoorbeeld graag een LED cube maken die dan aangestuurd wordt door Arduino, maar ook bijvoorbeeld een Twitter Mood Light die Arduino nodig heeft
Moet ik dan voor beide projecten een aparte kopen, of kunnen deze beide draaien met dezelfde Arduino?
Het is helemaal geen domme vraag hoor, het is juist een goede vraag.
De Arduino Uno is al wat ouder, toch lijkt me dat een goede start.
Voor de vele leds van de led cube heb je waarschijnlijk meer hardware nodig. Hoeveel leds worden het ? en wat voor leds ?
Voor twitter is internet toegang nodig. Dat heeft een Arduino Uno niet. Twitter is ook goed beveiligd. Weet je al hoe je twitter met Arduino gaat verbinden ?
Mijn voorstel is om een Arduino Uno te kopen, de Arduino software te downloaden en installeren, en het eenvoudige voorbeeld "Blink" te proberen. Dat laat een ledje op de Arduino Uno knipperen. Als je dat hebt, dan kun je verder proberen en doen en op die manier leer je wat er zoal mogelijk is.
De Arduino Uno kun je voor veel dingen gebruiken, vaak is er extra hardware nodig, bijvoorbeeld een extra board wat je er op drukt. Zo'n board noemen ze een "shield", maar het is gewoon een add-on board.
de led cube zou een 8 x 8 x 8 worden, dat Twitter ding was bij wijze als voorbeeld
maar als ik het goed begrijp zou je als je bijvoorbeeld beide maakt (of 2 andere dingen die op Arduino draaien) dan heb je toch voor beide hun eigen Arduino nodig als je ze samen wil aanzetten (de ene bijvoorbeeld als nachtlampje in de slaapkamer en de andere in de living als sfeerlamp)