[opgelost] Ethercard webserver en webclient

Hallo,

Ik probeer thuis een “home automation system” op te zetten.
Ik heb nu een werkende homepage waarmee ik relays kan schakelen.
Ik gebruik de ENC28j60 ethernet module met de library Ethercard op een Arduino Mega 2560.

De webserver die ik heb zorgt dat de relais aan en uit gaan:
192.168.1.200/?relay1=ON
192.168.1.200/?relay1=OFF

else if(strstr((char *)Ethernet::buffer + pos, “GET /?relay1=ON”) != 0) {
digitalWrite(relay[0], LOW);
}

De webclient schrijft waardes naar mijn mySQL die elders gehost is op een server ook d.m.v een link:
192.168.1.250/test/add_data.php?serial=288884820500006b&temperature=VARIABELE
De variabele is in mijn script “LDRStringStatus” genoemd.

ik doe dit d.m.v. :ether.browseUrl(PSTR("/test/add_data.php?serial=288884820500006b&temperature="), LDRStringStatus, website, my_callback);

Om het makkelijk te houden:
In de library van de Ethercard staan 2 voorbeelden van een webClient, en een rbbb_server.

Nu komt mijn vraag.
kan ik een webClient en een rbbb_server in 1 script draaien? Want afzonderlijk doen ze het, maar als ik ze samenvoeg, gaat het mis.

Ik zou graag willen dat ik 1 ino script heb waarbij ik een pagina heb die relais kan schakelen en tegelijkertijd de waardes die ik binnen krijg op mijn analoge poort A0, kan sturen naar mijn mySQL server.

Bij voorbaat dank.

webClient.ino (1.56 KB)

rbbb_server.ino (1.18 KB)

nielsstos2: Nu komt mijn vraag. kan ik een webClient en een rbbb_server in 1 script draaien? Want afzonderlijk doen ze het, maar als ik ze samenvoeg, gaat het mis.

Ik zou graag willen dat ik 1 ino script heb waarbij ik een pagina heb die relais kan schakelen en tegelijkertijd de waardes die ik binnen krijg op mijn analoge poort A0, kan sturen naar mijn mySQL server.

Bij voorbaat dank.

Je kunt niet de webclient en de server uit jouw voorbeeld tegelijkertijd op een arduino laten draaien. In de beide setup() staan tegenstrijdige opdrachten.

in de server staat: ether.staticSetup(myip); in de client staat: if (!ether.dhcpSetup())

Ik kan je aanraden deze pagina's eens te bekijken:

http://startingelectronics.com/tutorials/arduino/ethernet-shield-web-server-tutorial/

Hoewel het over een ander type ethernet kaart/shield/chip gaat is de basis op beide van toepassing.

oke bedankt.

zo'n vermoeden had ik al. nu ter bevestiging.

Deze vraag komt elk jaar wel een paar keer terug en ook voor de Ethercard. De server luistert naar GET posts. Schijnt dat hij zelf ook een GET/POST kan submitten. ff googelen..... Dus je start geen client op maar laat de Server de GET/POST uitsturen. Of het werkt? geen idee. Topics zat om uit te zoeken. @edit: Kennelijk moet het kunnen : http://jeelabs.net/boards/7/topics/2241