[OPGELOST] Multi Function shield

(deleted)

Gooi die serial print er maar uit en verlaag het delay. Wil je de cijfers langzamer laten ophogen kun je beter een timer gebruiken zoals in blink without delay. Nu werken ze op beide en dat is niet handig.
Desnoods maak je een functie van het schrijven naar het display ( dus die 4 regels in de loop) en roep je die continu aan.
Eigenlijk is het gewoon prut codeā€¦

(deleted)

Blink without delay leren. Daar ligt je antwoord

(deleted)

Wat denk je zelf..... Je stuurt via een schuif register de 7 segment data en de kathode activatie (voor anode had het eigenlijk geen bal uitgemaakt omdat het probleem hetzelfde blijft). Al die segmenten zijn met elkaar doorverbonden met elk cijfer. Door de kathode LOW te trekken gaan de juiste segmenten aan.
Die kan je niet allemaal tegelijkertijd doen omdat dan de Arduino uitfikt vanwege te zware belasting op de IO pinnen en je hebt er ook dan veel te weinig. Het is gewoon een matrix.
Dus moet je elk cijfer even snel oplichten en dan weer naar de volgende. En als je dat snel genoeg doet zie je het 'flikkeren' niet. Dat het laatste cijfer fel blijft branden klopt. Immers dan start de delay...
Je moet dus in de loop continu die 4 regels uitvoeren en zoveel mogelijke keren. Als je dan er iets tussen door wilt doen moet je dat alleen doen wanneer dat relevant is. Bijvoorbeeld 1x per seconde. En daar is blink_without_delay een uitkomst voor. Die moet je dus begrijpen hoe die werkt (is eigenlijk hard nodige basiskennis).
De onderbreking die je dan krijgt is minimaal (even teller ophogen, timer weer starten en klaar). paar micro seconden. De rest van de tijd is hij dan alleen aan het displayen.
Vandaar dat ik de huidige sketch 'prut' noem. 'Bagger' mag ook.....

(deleted)

Hoewe er niets mis is met een scope, gaat dat niet je probleem oplossen. Dat is gewoon software leren schrijven

Als je blink without delay goed hebt bestudeerd, dan weet je dat je daaruit meer dan 1 enkele les kunt leren.
Gezien je vragen hier en de door jou beschreven en uitgevoerde experimenten, heb je nog niet helemaal alles door wat er in zit.

Als jij ziet dat er iets niet mooi gelijk op gaat, dan moet je dus je sketch aanpassen.
Maar dan moet je wel op de juiste wijze analyseren wat er mis gaat en / of waardoor dat veroorzaakt word, en das niet altijd even eenvoudig.
Nico heeft je al uitgelegd wat er mis gaat, maar je moet wel tussen de regels doorlezen (of eigenlijk heel goed lezen wat er nou precies staat).
Want alle informatie staat daar al in.

Ik vermoed dat je de code die als voorbeeld bedoeld was, en als functie niet meer heeft dan laten zien dat je shield werkt, nu wil gebruiken voor iets serieuzers.
En daar is die prut code (niet mijn woorden, maar ben het er wel mee eens) dus nooit voor gemaakt.
Nu aan jou om het bruikbare uit die code te plukken en er nog wat aan toe te voegen om het zinvol te maken.
Je hebt al gezien dat het niet een kwestie is van eenvoudig stukken code achter elkaar plakken.
Je zult hier slimmer mee om moeten gaan.

(deleted)

Je zou dat display zelfs via een timer interrupt kunnen uitvoeren. Dan loopt ie gewoon door zonder bijna de loop te verstoren.
En smd als hobbyvalt nog wel mee hoor... ik heb zat voorbeelden:)

(deleted)

Ik heb een eigen smd oven:) en 2 metcal mx500 soldeer stations:)

JevanHa:
Grrrr wanneer kom ik hier nu vanaf ?
You have exceeded the number of posts you can make in a 5 minutes period. Please try again later.

Nog 62 posts op het moment van schrijven :smiley: Je zit nu op 38.

(deleted)

Waar heb je het over?

Hij heeft het over de signoff van sterretje.

MAS3:
Hij heeft het over de signoff van sterretje.

Echt waar? Ik zou zweren dat het over het solderen van SMD componenten gaat.

(deleted)