Sinds vandaag wil geen enkele sketch meer uploaden naar mijn Uno.
Complimeren doet hij wel, maar de tekst dat alles opnieuw gebuild word komt er ook niet op.
Daarna blijft hij zo´n 10-20 seconden niks doen en dan geeft hij de foutmelding:
Ik heb dus die site gelezen, maar alles klopte qua boards en serial ports.
Ook heb ik de IDE verwijderd en weer geïnstalleerd, maar toch geeft hij de fout.
Na het complimeren knippert het lampje wel en kan ik door de witte blokjes op een LCD zien dat hij reset, maar de vorige sketch blijft actief en wordt dus niet vervangen.
Weet iemand hoe dit op te lossen is? Of is er iets met mijn Uno aan de hand?
Inmiddels ben ik erachter dat het niet aan mn Arduino ligt, maar aan mijn laptop.
I heb zonet met de laptop van mijn moeder geprobeerd up te loaden en dat ging vlekkeloos.
Ik ga er nu dus vanuit dat het in mijn laptop zit.
klopt. Het lijkt erop dat de driver of corrupt is of dat de driver de poort niet meer kan benaderen. De meest eenvoudige manier is rebooten van windows. Werkt dat niet, dan moet je de driver van die com poort de-installeren en herinstalleren.
Het rebooten heeft helaas niet gewerkt, ik breng de laptop morgen naar een vriend van mij die net wat meer doel heeft over laptops en die zal de driver van de USB poort vervangen.
Serieus: ik zou je wel willen aanraden erbij te blijven om de kunst een beetje af te kijken.
Persoonlijk vind ik het vervangen of updaten van zo'n driver een kleinigheidje waarvan ik denk dat je dat zelf ook wel zou moeten kunnen.
Nouja, ik zou het zelf wel kunnen maar diegene moet ook zulke dingen doen voor zijn opleiding, dus ik geef hem die kans.
En misschien kan hij ook nog tips geven.