hallo
zijn er nog beginnelingen,die net als ik,pas begonnen zijn,en alles nog moeten ontdekken,van de arduino??
leuk zou zijn om ,met elkaar simpele dingetjes uit te proberen.
ik ben 69 jaar,en heb enkel lagere school gehad.
dus als ik bedoel simpele dingen dan moeten ze ook simpel zijn.
ik vind arduino erg leuk,heb ook al verschillende uit breidingen gekocht.
maar lijkt me leuk om met elkaar van gedachten te wisselen.
ik hoor het graag
Dat is zeker niet waar.
Na die lagere school heb je ook minstens 57 jaar waardevolle ervaring, en dat moet niet vergeten worden.
Je hebt elders ook vermeld dat je al met elektronica overweg kunt, en das ook heel handig.
Je lijkt jezelf te onderschatten, en das erg jammer.
Hoe wil je dit gaan invullen ?
Wil je experimenten online gaan doen, via dit board of via een skype verbinding ?
Of wil je bij elkaar op bezoek of op een vaste plaats afspreken ?
In dat laatste geval kun je beter ook een regio noemen.
MAS3:
Dat is zeker niet waar.
Na die lagere school heb je ook minstens 57 jaar waardevolle ervaring, en dat moet niet vergeten worden.
100% mee eens! Ikzelf merk, terwijl ik naast mijn baan een HBO studie electronica volg in de avonduren, dat ervaring altijd boven opleiding komt (In de ogen van techneuten! Managers zien het vaak anders). Hoevaak ik al niet heb zitten worstelen met een probleem waar een ervaren persoon zo een oplossing in kan bedenken.
Ik vind het een goed idee om ervaringen en kennis uit te wisselen.
Mocht het ooit tot een "samenkomst van techneuten" komen: Zelf kom ik uit de bollenstreek aan de westkust, maar ben niet onwillig om een stukje te rijden!
Kan je met skype meerdere gebruikers een soort van gemeenschappelijk gesprek voeren?
Want ik denk dat er meerdere mensen zijn die iets dergelijks willen?
Dit in plaats van in eilandjes te werken?
ivanflo:
Kan je met skype meerdere gebruikers een soort van gemeenschappelijk gesprek voeren?
Want ik denk dat er meerdere mensen zijn die iets dergelijks willen?Dit in plaats van in eilandjes te werken?
Of een UDP chat client opzetten (Toevallig nu mee bezig, vandaar)
Skype lijkt me goed, als we inderdaad met een "pool" kunnen werken. Een soort teleconference.
met skype heb ik weleens met 6 personen samen gepraat je kan toevoegen
you read my mind.
Ik ben woonachtig in Vlaanderen, ver van de Nederlandse grens. Komen lijkt me zinloos...
Of misschien een tutor, met "werkplaatsje, en daarbij enkele klanten die mee kunnen kijken en vragen stellen.
Per keer een onderwerp?
3* per week:
- beginnelingen,
2.. ....
3.Gevorderden.
Denk ook aan de bandbreedte die er gebruikt moet worden?
Is het met skype ook mogelijk bestanden te delen? Bijvoorbeeld datasheets, PCB layouts of stukken code?
Een korte zoektocht met Google levert me het volgende aan:
klik
met skype kun je inderdaad bestanden naar elkaar sturen,geen exe maar wel zip en rar
vanschagen:
met skype kun je inderdaad bestanden naar elkaar sturen,geen exe maar wel zip en rar
Ik lees het, ziet er goed uit naar wat we nodig hebben. Behalve dat ik er net achter kom dat ik de camera van me laptop heb afgeplakt met, je kan het al raden, zo'n sticker die bij een arduino bordje komt na al die rare verhalen.
Maar om heel even terug te komen op de reden van het skype gesprek: Waar gaan we het precies over hebben, wie neemt de voortouw?
Laten we dit initiatief open gaan aan de stichter van deze draad:
dhr.vanschagen?
nou leek me leuk om kleine skecthes te maken simple bv voor paar ledjes of wat ook.je moet ergens beginnen;)
ik heb van iemand gekregen een werkende sketch,voor arduino UNO en RGB shield met RGB Display.
iemand nog intresse daarin????
en als iemand skypen wil GRAAG geef account maar door dan voeg ik je toe
vanschagen:
en als iemand skypen wil GRAAG geef account maar door dan voeg ik je toe
Daarvoor stuur ik je een privé bericht!
Hopelijk kan ik assistentie bieden.
ik heb je toegevoegd,moet je wel online zijn en toestemming geven
ik kom je naam in diverse varianten tegen in skype hoor
Voor het geval iemand in de verleiding zou raken: noem hier nooit open en bloot je contactgegevens.
De hele wereld (zowel reëel als virtueel) kan hier meelezen.
MAS3:
Voor het geval iemand in de verleiding zou raken: noem hier nooit open en bloot je contactgegevens.
De hele wereld (zowel reëel als virtueel) kan hier meelezen.
Helemaal mee eens. Daar zijn de prive berichten wat meer voor geschikt...