Probleem met oven regeling

Goedemiddag Allemaal,

Ik loop vast op een "copy and past" project wat ik gebruik om te leren. Ik zal eerst toe lichten wat het project is, welke onderdelen ik gebruik, wat ik al gedaan heb en waar ik vast loop.

Het project:
Ik ben van plan een pottenbakkersoven aan te sturen met een arduino uno. Nou dacht ik laat ik eens zoeken naar een voorbeeld. Deze vond ik in de vorm van de meltinator 9000 wat natuurlijk super handig was want ik heb de benodigde kennis nog lang niet in huis om iets dergelijks van nul te maken. Nog beter was dat er al een aangepaste in de comments staat.

De onderdelen:
Ik had ten tijde van het bestellen nog niet het besef dat er erg veel verschillende soorten bijna dezelfde onderdelen zijn. (ja ik weet het een erg mooi zin)
-arduino uno r3
-LCD scherm met knoppen
-Max31855 module
-k-type senor (ook van ebay of aliexpress)
-Relais module (ook van ebay of aliexpress)

Wat heb ik al gedaan:
Ik heb het aangepaste bestand aangepast door:
-Adafruit_max31588 ibrary toegevoegd en werkend gemaakt.
-De aansluitpinnen van de lcd veranderd zodat mijn scherm werkt.
-De aansluitpinnen van de MAX31588 module aangepast.
-De waarden voor de knoppen aangepast zodat ook dit werkt.
-Sensor en module aangesloten

Ik heb het programma geüpload en had hem "draaiend" met monitor gekeken of de senor werkt en ook deze werkend gekregen.

Waar loop ik vast.
Ik had na verloop van tijd meerdere proef programma's om alles lopend te krijgen waren deze ontstaan. Deze wilde ik wissen uit mijn EEPROM, ik heb dus EEPROMclean gedaan. Daarna programma weer geüpload. Nu wilde ik echt gaan testen of ik het relais kon schakelen. Maar waar ik nu tegen aanloop is dat de nieuwe programma's de waarden niet vast houden. Ook niet als ik de edit functie doorloop. Ik heb het ook geprobeerd met een andere arduino maar houdt hetzelfde probleem.

Het probleem: Mijn programma's worden niet opgeslagen

Wie kan mijn een hint in de juiste richting geven?
Alvast bedankt voor de tips.

Hier is de door mij aangepaste code

ovencode.txt (22.9 KB)

tja plakken geeft problemen, ik snap het eeprom write niet helemaal.
vooral niet als er een step is.

Ik ben er inderdaad ook achter dat het daar om gaat.
Het staat een beetje vreemd omschreven.
De waardes verander je van links naar rechts. Echter om ze naar de eeprom op te slaan moet step met 1 verhoogd worden. Maar dat is de eerste waarde waar de cursor begint. Dus eerst alles veranderen om vervolgens de eerste waarde weer veranderen om alles op te slaan.

Tot nu dus opgelost.
Iedereen bedankt voor het lezen en tips