probleem met uploaden van een sketch

na het aanmaken van een nieuwe sketch lukt het niet dit te uploaden naar mijn arduino UNO. Ik krijg steeds de volgende melding. Wat betekent dit en hoe los ik dit op?

avrdude: no programmer has been specified on the command line or the config file Specify a programmer using the -c option and try again

Heb je wel het juiste board en com port geselecteerd in de IDE?

Hallo Scholtes, welkom.

Een algemeen tipje voor je: Zoals je in het antwoord op je Engelstalige thread al kunt zien, is het heel belangrijk dat je voldoende details geeft.

In die thread is de informatie die je geeft (uitsluitend de foutmelding, dus zonder vraag of wat dan ook), wel heel erg summier men mag je zelfs blij zijn dat er überhaupt een antwoord komt, en lijkt het zelfs nog een passend antwoord te zijn. In dat antwoord word je verteld dat dit kan voorkomen als je verschillende, incompatibele delen van de programmeer omgeving hebt geïnstalleerd.

Eigenlijk is het de bedoeling dat jij niet alleen vertelt wat je probleem precies is, maar ook welke programma versie je gebruikt, en op welk systeem (Apple, Windows, Linux, en dan ook nog welke variant daarvan). Je kunt er niet van uit gaan dat iedereen dezelfde setup heeft als jij.