Problemen met flashen Sonoff

Naar aanleiding van het Youtube filmpje van SuperHouse erg enthausiast geworden en een aantal Sonoff schakelaar aangeschaft. Deze werken op dit moment prima via EweLink, maar ik zou het graag verder willen automatiseren.

SuperHouse filmpje over Sonoff

Ik zou bijvoorbeeld graag mijn gondverwarmingspump elke nog maar elke 3 uur 10 minuten willen laten lopen als de buitentemperatuur boven de 5 graden C is. Dit is denk ik prima te doen via the Arduino software. In het bovenstaande filmpje wordt rond 22:30 getoond hoe het flashen zou moeten......

Het werkt echter niet......

De instructie voor het flashen en uploaden van Arduino code lijkt eenvoudig.

1) Generic ESP8266 gebruiken 2) Aanpassen flasgeheugen naar 1M (64bit) 3) 3.3V loshalen 4) knopje indruken 5) 3.3 V vastmaken 6) knopje loslaten 7) Arduino code uploaden

Maar al bij het uploaden van de blink.ino gaat het mis. De foutmelding die ik krijg is :

warning: espcomm_sync failed error: espcomm_open failed error: espcomm_upload_mem failed error: espcomm_upload_mem failed

Dit lijkt alsof de Sonoff niet in programming mode staat.

Als iemand advies heeft graag maar nog beter zou zijn als iemand die dit ooit eerder heeft gedaan me kon laten zien op mijn Sonoff dat het gewoon werkt en het dus aan mij ligt.

Eddy

Hoi EddyBin, welkom.

Ik heb geen idee hoe je probleem kan worden opgelost. Maar ik heb ooit besloten alle posts in het Nederlandstalige deel te lezen, en heb deze dus ook gelezen. Als 'ie ergens anders had gestaan, dan had ik 'm zeker niet gelezen. Want de titel van deze thread zegt me namelijk helemaal niets. Je moet niet aannemen dat iedereen wel weet waar je het over hebt, zeker niet als het een bepaald project betreft dat draait op iets anders als een Arduino (maar wat je na aanpassing wel met de Arduino IDE mee kunt werken).

Daarom heb ik in mijn antwoord de titel iets gewijzigd, waardoor het in 1 klap duidelijk word dat het gaat om een ESP8266. Normaal geef ik een antwoord geen gewijzigde titel mee, omdat op die manier iemand die de thread eerder gelezen heeft, deze niet meer herkent. Ik denk dat dat in dit geval wel mee zal vallen.

Omdat ik nog niet met mijn ESP dingetje hebt zitten spelen, weet ik ook niet waar je het precies over hebt. Maar ik vind in de stappen die je hebt beschreven de 3 volt losmaken en weer vastmaken een beetje een vreemde zaak. Weet je zeker dat dat de stappen zijn, en ook in die volgorde ?

Als het om een Arduino zou gaan, zou ik zeggen dat je de reset knop moet indrukken en ingedrukt moet houden, dan de upload starten en op je scherm kijken tot je voorbij ziet komen dat de upload daadwerkelijk start, en dan pas de reset loslaten. Maar ik weet dus niet of dit op je ESP ook zo werkt.