Product design

Hallo allemaal,

Ik houd me momenteel bezig met een home automation project. Hiervoor gebruik ik momenteel arduino's. Maar ik zat laatst te denken: "Zou het niet mooi zijn als ik er een product van maak dat dan te koop zou zijn zoals: nest & smartthings bijvoorbeeld". Dus dat ik leer hoe je zelf microcontrollers IC's kan designen. Ik heb een beetje rondgeneusd op Internet laatst, alleen kwam niet echt verder. Ik kwam wel allemaal dingen tegen als Verilog & VHDL en ASIC & FPGA design. Maar dat is vanuit Arduino niet te begrijpen. Dus mijn vraag is hoe kom je van Arduino naar IC design? Of is het kortom niet mogelijk?

P.S. Ik snap dat het een langdurende & moeilijke route gaat worden.

Universiteit? en een sponsor?

een microcontroller designen is echt niet meer nodig, (wel leuk natuurlijk, maar de grote fabrieken hbebben je allang ingehaald.) Je kunt gewoon een 328 pakken die programmeren en die in een eigen ontwerp stoppen, dat is veel sneller en veel minder fouten. En ja je kunt ook een FPGA pakken daar een stappenprogramma inzetten en dat gebruiken, maar bedenk dat dit nog wel gedaan wordt voor REAL time supersnelle processen, en dat is bij home automation niet het geval.

Dus heel leuk idee 20 jaar geleden, maar niet modern.

Dat houd je niet tegen om een eigen print te bedenken natuurlijk.

Shooter, je hebt idd een punt.

Misschien wel. Misschien ook wel niet. Ga maar eens op zoek naar Jeri Ellsworth (klik !). Die had het ook niet zo hoeven doen als je shooter's lijn volgt. Maar ze heeft het wel gedaan en zichzelf erg veel geleerd, waarvoor ze echt een hoop respect verdient en een bron van inspiratie is.

@mas3 ja je hebt gelijk, echter jeri heeft dat wel 15 jaar geleden gedaan, nu zou ze het niet meer doen denk ik, en zij zit er al jaren in, wil eigenlijk nog steeds naar haar winkel, maar ja. kan niet alles. net zoals een keer naar bassi.