push button voor 2 leds

Ik ben redelijk nieuw met arduino en ik vroeg mij af of er iemand wist hoe ik met 1 druk knop 2 leds kan aan klikken om de beurt dus als je 1 keer klikt op de knop dan geeft die een puls naar mijn eerste led en als ik nog eens druk geeft die een puls naar mijn tweede led en zo opnieuw om de beurt

Hoi Vicxke, welkom.

Als het goed is heb je de Arduino IDE geïnstalleerd.
Daarmee bedoel ik niet het "cloud" gedrocht, maar werkelijk een stukje software op de pc waar je mee werkt.
Bij de IDE zitten voorbeelden.
Een van de eerste voorbeelden (Examples in het Engels) is de "blink" sketch.
Die laat je, zoals het hoort bij het begin, op een hele basale wijze zien hoe je een lampje kunt laten knipperen.
In dat rijtje staat ook Read Digital, dus enen en/of nullen inlezen.
Dat is wat je moet doen om drukknoppen in te lezen.

Aan de hand van deze 2 voorbeelden kun je je opdracht uitvoeren.
Maar dan moet je wel een beetje gaan experimenteren met die 2 voorbeelden.
Maar daar zijn ze ook juist voor.
Bekijk eens goed hoe die blink sketch werkt, en verander er iets aan zodat je kunt zien of dat doet wat je er van verwacht.
Als je het goed bekijkt, kun je ook zien hoe je er een ander lampje aan toe kunt voegen.
Dan kun je de lampjes om de beurt laten knipperen.
Of eerst de ene aan, dan de andere aan, dan de eerste weer uit en dan de andere,
Of de lampjes in 2 verschillende ritmes laten knipperen.
Je kunt hier zelf vast ook nog wel wat andere varianten op verzinnen.
Dat is leuk om te doen en je leert er veel van.

Daarna kun je eens kijken hoe je dit kun aanpassen zodat je drukknop ook mee gaat doen.
En als je er plezier aan beleeft, kun je ook meer lampjes en meer drukknoppen toevoegen en zo aan het spelen blijven.

Er zitten overigens best veel voorbeelden in de IDE, en je vind ze in het menu onder bestand -> voorbeelden.
Die voorbeelden moet je dus niet alleen maar doorlezen, maar als je er mee gaat spelen, dan ga je ze ook echt leren kennen.
Vooral als je daarbij foutjes maakt en die vervolgens weer oplost.