Rendement motor bepalen met torsiemeter en arduino

Hallo iedereen

Dit is mijn eerste arduino project voor school. Ik zit in het vierde jaar Industriële Wetenschappen.
Ik moet aan de hand van een torsiemeter en een arduino het rendement van een motor bepalen.
Maar ik weet niet hoe ik hieraan moet beginnen. Ik vind ook geen informatie op het internet.
Als iemand weet hoe ik hieraan moet beginnen gelieve te antwoorden.
Alvast bedankt.

Hallo,

Ik ben er vrijwel zeker van dat ze je op school wel wat meer info hebben gegeven, zoals over wat voor motor het gaat, onder welke omstandigheden die meting moet gebeuren,......
Ik heb even gegoogled torque measurement Arduino motor en ik heb zoveel resultaten gevonden dat ik niet verder kan zonder meer info.

Groetjes Mike

Kijk of de torsiemeter een analoge uitgang heeft. (bijvoorbeeld 4/20mA) dat is de ergste.
dan zul je ook de Voltage en amperage moeten meten (en dat is 400 Volt dus opletten) zoek dus meetomvormers die je kunt gebruiken.
Maak als eerste een schema wat je moet meten, en ga dan de stukjes invullen.
en laat ons zien wat je hebt.

Tommen111:
Hallo iedereen

Dit is mijn eerste arduino project voor school. Ik zit in het vierde jaar Industriële Wetenschappen.
Ik moet aan de hand van een torsiemeter en een arduino het rendement van een motor bepalen.
Maar ik weet niet hoe ik hieraan moet beginnen. Ik vind ook geen informatie op het internet.
Als iemand weet hoe ik hieraan moet beginnen gelieve te antwoorden.
Alvast bedankt.

4e jaars en niet in staat om het probleem uit elkaar te trekken..... onze toekomst..... zucht