Hallo allemaal, ik ben nieuw en heb een vraag betreffende het uploaden van een code op mijn board. ik krijg dan de volgende foutcode
De schets gebruikt 3126 bytes (9%) programma-opslagruimte. Maximum is 32256 bytes.
Globale variabelen gebruiken 234 bytes (11%) van het dynamisch geheugen. Resteren 1814 bytes voor lokale variabelen. Maximum is 2048 bytes.
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 1 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 2 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 3 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 4 of 10: not in sync: resp=0xb3
Probleem bij het uploaden naar het board. Zie http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload voor suggesties.
avrdude: stk500_getsync() attempt 5 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 6 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 7 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 8 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 9 of 10: not in sync: resp=0xb3
avrdude: stk500_getsync() attempt 10 of 10: not in sync: resp=0xb3
This report would have more information with
"Show verbose output during compilation"
option enabled in File -> Preferences.
Je bericht is verhuisd naar een geschiktere forum categorie @gerrit9852.
Neem in de toekomst a.u.b. wat tijd om de meest geschikte (forum categorie) te kiezen voor je onderwerp. Er is een "About the _____ category" onderwerp aan de top van iedere categorie die het doel van die categorie aangeeft.
[Ik gebruik een vertaler] Mijn eerste stappen na het krijgen van deze foutmelding zijn: (1) IDE >> TOOLS >> BOARDS >> AVR BOARDS >> (uw bord), (2) Controleer of de USB-kabel DATA is (niet alleen stroom)
De IDE geeft in deze melding aan dat 'ie probeert je Uno te bereiken, maar dat deze niet reageert.
Daar kunnen een aantal verschillende oorzaken voor zijn.
De eerste die je dan kunt controleren, is of je wel de juiste comport gebruikt.
Dat kun je doen door op de windows toets van je toetsenbord te drukken en dan apparaat in te typen.
Dan krijg je op je scherm wat voorstellen, waaronder Apparaatbeheer.
In het Engels is dat Devicemanager, en wanneer je dat begint in te typen krijg je hetzelfde resultaat.
Klik dan op Apparaatbeheer of Devicemanager, waarna een volgend scherm opent.
Ergens onder het midden van de lijst die je daar ziet, staat Poorten (COM & LPT), klik daar op.
Je krijgt nu te zien welke COM poorten er beschikbaar zijn, onthoud welke je nu ziet.
Wanneer je de Uno al aangesloten hebt, staat deze daarbij als het goed is (het kan zijn dat dat niet als Arduino te word weergegeven).
Wanneer je de Uno nog niet hebt aangesloten, dan komt deze er bij zodra je 'm wel aansluit (en hij verdwijnt dus wanneer je m er uittrekt).
Als 1 van deze 2 dingen inderdaad gebeurde, dan weet je nu welke COM port je Arduino heeft en moet je die kiezen in de IDE.
Wanneer dat niet gebeurde, controleer dan eerst de USB kabel zoals @xfpd al zei.
Het kan ook zijn dat je wel iets ziet gebeuren in Apparaatbeheer, maar dat er ergens een geel uitroeptekentje komt met een onbekend device.
Dan moet de juiste driver nog geïnstalleerd worden voor jouw Arduino clone.
Aangezien de originele Arduino's verschillende oplossingen hebben voor de USB aansluiting, worden al deze oplossingen al geïnstalleerd tijdens de installatie van je IDE.
Maar clones kunnen ook andere oplossingen hebben, en dan mis je dat.
Meestvoorkomende oplossing is dan de WCH CH340 (klik voor download link), maar controleer eerst of dat dan wel de juiste is.
Wanneer je een Uno clone van dat merk Lafvin hebt, dan staat op hun site dat deze een originele Arduino oplossing aan boord heeft, en dan zou bovenstaande niet van toepassing moeten zijn.
Er zijn nog meer mogelijke oorzaken voor deze melding, maar ik raad je aan dit eerst even te checken.
Goede morgen.
Goede morgen. Ik heb de gegeven aanwijzingen gevolgd, maar zelfde foutbootschap. Maar als ik de aanwijzing controleer die xfpd geeft......(1) IDE >> TOOLS >> BOARDS >> AVR BOARDS >> (uw bord).....is de aanduiding AVR Board niet te selecteren omdat deze grijs is. Wat is de volgende stap die ik moet doen. Alvast bedankt. Gerrit
Heb je gevonden welke Comport je Arduino zit en of daar geen fout (geel uitroepteken) bij staat ?
Wanneer AVR boards greyed out is, dan lijkt het er op dat er iets is fout gegaan bij de installatie van de IDE.
Hallo Mas3.
Je geeft aan in je laatste antwoord dat er iets fout is gegaan in de installatie van de IDE. Om verder te geraken moet ik dan IDE opnieuw instaleren, of moetr ik anders te werk gaan. ik heb ook nu een nieuwere versie geinstalleert van de IDE
hallo mannen, heb de Lafvin robotarm wel werkend, zowel met de joystick als met de bijhorende app, dus met bluetooth, alleen de knijper gaat niet helemaal dicht dus hij kan niets vastpakken, dan het draaien rond zijn eigen as gaat in 2 a 3 stappen en kun je niet in kleine stapjes bewegen en dus onbruikbaar. vooruit en achteruit werk ook niet. naar boven en beneden reageert nauwelijks of niet. Als ik daarna de code voor de joystick upload dan geeft dat de zelfde probleem als boven beschreven. En er word nu een van de servo warm......En ik heb geen foutboodschap Arduino versie 2.3.6 Bord Arduino one com 3 poort
Ik ben niet van plan om deze kit te gaan bestuderen, dus zul je voor ondersteuning wat meer informatie moeten voorzien.
Kun je ons laten weten hoe een en ander verbonden is, en is dat precies zoals geadviseerd door de fabrikant ?
Eventueel wat foto's van jouw instalatie ?
Een warme servo kan niet goed zijn, en schokkende of stapsgewijze bewegingen kunnen ook niet de bedoeling zijn.
Maar daar kunnen wel verschillende oorzaken van zijn, en het eerste waar ik dan aan denk is een voedingsprobleem.
We zien vaker dat servo's uit de Arduino gevoed worden, en dat is geen goed idee.
1 enkele, onbelaste servo zou je zo kunnen voeden om je code te testen, maar voor een installatie als deze moeten de servo's een externe voeding hebben en moet daarbij de GND van die voeding ook aan de GND van de Arduino verbonden zijn.
Ik neem nu even aan dat alle bewegingen door servo's gedaan worden, maar de opmerkingen gelden ook voor andere soorten motoren.
hallo, ik heb alles aangesloten volgens de door de leverancier geleverde bouw aanwijzing, als externe voeding de laptop, of een 9volt batterij. Foto meegestuurd.