rolluiken automatiseren

hallo alle,

nu er veel stormen in het land zijn zou ik mijn rolluiken bij een storm omhoog willen laten gaan dankzij arduino.

ik wil een windmeter op arduino zetten zodat deze de windsnelheid meet, bij een overscheiden van de waarde moeten de rolluiken omhoog gaan. maar dat is niet alles, bij het afnemen van de wind zouden deze ook terug moeten zakken.

ik heb rolluiken met een handzender dus hiervoor moet ik ook een module hebben die deze aanstuurt.

kunnen jullie mij helpen?

kan je hieronder een sketch neer zetten zodat ik op weg kan en eventueel zeggen wat ik allemaal nodig heb.

alvast bedankt

Hoi en welkom.

Rechtsboven in je browser zie tijdens je bezoek aan deze site, van rechts naar links een poppetje (voor je profiel), een boodschappentasje voor de shop, en een vergrootglas.
Dat vergrootglas is voor de zoekfunctie op deze site.
Het leidt je zoekwoord(en) naar Google, maar de resultaten wijzen alleen hier naar de site en/of forum.
Met een trefwoord als somfy kom je al een en ander tegen.
En met anemometer (das een windsnelheidsmeter) kom je weer een stukje verder.
Daar moet je dan een of andere combinatie van zien te maken.

Maar denk dan vooral niet dat je het dan in een weekje voor mekaar hebt om te maken wat je voor ogen hebt.
Zelfs als je al jaren in de weer bent met hard en software zou dat nogal ambitieus zijn.

Oh, nog een laatste tip:
Zoek ook naar het trefwoord hysteresis (dat hoeft niet per se beperkt te worden tot deze site), ik denk dat je dat ook nodig zult hebben.

begin eens met die windmeter en buitin led.
afhankelijk van die windmeter is het een analoog signaal, of een puls.
bijvoorbeeld if (readAnalog(A0)> 250){writeDigital(13,HIGH);}
else {writeDigital(13,LOW);}