SCT 013-030

buongiorno a tutti!!!, io sto costruendo un arduino che misuri la tensione, la temperatura e l'umidità. per la temperatura non ho problemi ma per misurare la tensione con il sensore SCT 030-013 non riesco a capire come calcolare la calibrazione.... ho anche aggiunto al sensore un circuito che modifichi l'onda del segnale in entrata per renderlo leggibile ad arduino. però non riesco ancora a capire come posso calcolare il valore da questo sensore.. :( qualcuno riesce ad aiutarmi? grazie mille in anticipo.... P.S. per leggere il valore uso la funzione della libreria emon: "emon.current(pin, calibrazione);" anche se non uno in se l'energy monitor...

ENGLISH Goodmorning everyone !!!, I 'm building an Arduino to measure voltage, temperature and humidity . for the temperature does not have problems but to measure the voltage with the sensor SCT 030-013 can not figure out how to calculate the calibration .... I also added to a sensor circuit that modifies the wave of the input signal to make it readable to arduino . But I still can not understand how I can calculate the value of this sensor .. :( anyone can help me? thanks a lot in advance .... P.S. to read the value use the library function emon : " emon.current ( pin , calibration ) ; " even if not one in if the energy monitor ...

sorry for my bad english but i use google traslate for convert.... :(

ho provato molti valori di calibrazione ma non riesco a farlo andare....

ENGLISH i've tryed some value for calibration but it doesn't work...

:( :(

DanRiccardo: Goodmorning everyone !!!, I 'm building an Arduino to measure voltage, temperature and humidity . for the temperature does not have problems but to measure the voltage with the sensor SCT 030-013 can not figure out how to calculate the calibration .... I also added to a sensor circuit that modifies the wave of the input signal to make it readable to arduino . But I still can not understand how I can calculate the value of this sensor .. :( anyone can help me? thanks a lot in advance .... P.S. to read the value use the library function emon : " emon.current ( pin , calibration ) ; " even if not one in if the energy monitor ...

sorry for my bad english but i use google traslate for convert.... :(

Are you trying to measure voltage or current? You state you want to measure voltage but you are using a current sensor?

sorry… I try to misure current no voltage…