Beste allen, ik ben nieuw hier, tevens onervaren met Arduino.
Ik gebruik de Arduino Uno en heb de Sensorkit gekocht.
Alle onderdelen van de kit ben ik nu aan het testen.
Float pressure, werkt niet. Ik krijg de foutmelding:
Fout bij het compileren voor board Arduino Uno
Exit status 1
Wie kan mij helpen met het oplossen, ik heb geen idee wat dit betekent...
Kun je a.u.b je sketch posten; vergeet a.u.b. niet om zeogenaamde code tags te gebruiken.
Kun je a.u.b de volledige foutmelding laten zien. In IDE 1.8.x verschijnt er een knop "copy error messages" (sorry, geen idee van de nederlandse benaming) rechts in de oranje balk; klik daarop om de berichten in het output venster te kopieren en plak ze hier vervolgens in een antwoord (weer met gebruik van code tags). In IDE2.0 beta kun je rechts klikken op het output venster en vervolgens "copy all" selecteren en vervolgens hier plakken met gebruik van code tags.
Dank voor je reactie, hoop dat onderstaande is wat je nodig hebt...
Arduino:1.8.19 (Mac OS X), Board:"Arduino Uno"
In file included from /Users/apple/Documents/Arduino/libraries/Arduino_Sensorkit/src/Arduino_SensorKit.h:14:0,
from /Users/apple/Documents/Arduino/sketch_aug17c/sketch_aug17c.ino:1:
/Users/apple/Documents/Arduino/libraries/Arduino_Sensorkit/src/Arduino_SensorKit_BMP280.h:4:10: fatal error: Seeed_BMP280.h: No such file or directory
#include "Seeed_BMP280.h"
^~~~~~~~~~~~~~~~
compilation terminated.
exit status 1
Fout bij het compileren voor board Arduino Uno
Dit rapport zou meer informatie bevatten met
"Uitgebreide uitvoer weergeven tijden compilatie"
optie aan in Bestand -> Voorkeuren.
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Ik gebruik IDE2.0 RC9.2 en heb de Arduino sensor kit bibliotheek nu geinstalleerd en kreeg in eerte instantie de volgende popup
De sensor kit bibliotheek heeft een aantal andere bibliotheken nodig en die heb je niet geinstalleerd. Je gebruikt IDE 1.8.19 en ik weet niet zeker of die je ook de mogelijkheid geeft om de afhankelijkheden automatisch te installeren (ik dacht van wel). Je kunt proberen de bibliotheek opnieuw te installeren en als je de optie krijgt aangeboden om de missende bibliotheken te installeren dat bevestigen.
Ik heb "Install all" optie gebruikt en daarna de voorbeeld sketch voor de BMP gecompileerd zonder problemen.
Bijgevoegd de benodigde bibliotheek voor de Seeed_BMP280 voor het geval dat je die wilt gebruiken. Je kunt deze uitpakken (unzippen) en vervolgens in /Users/apple/Documents/Arduino/libraries/ plaatsen; de directory naam is Grove_-_Barometer_Sensor_BMP280 of je kunt de optie sketch -> libraries -> install zip in de IDE gebruiken om de bibliotheek te installeren.
Als je probleem is opgelost kun je op de "solution" knop onder het meest relevante antwoord klikken zodat anderen die hetzelfde probleem tegenkomen weten dat er een oplossing is.