Serial.print eerst void()loop dan void()setup klopt dat ?

Serial.print eerst void()loop dan void()setup klopt dat ?

Als ik mijn serial monitor open print hij eerst een paar dingen verkeert.
Dat komt omdat hij eerst void()loop print dan pas void()setup.
Is dat normaal?

Waar haal jij die redenering vandaan?

Het is heel simpel om er achter te komen of dat zo is, als zoiets al mogelijk zou zijn.
Laat gewoon iets zien via de seriële verbinding waardoor je 100 % zeker weet waar je programma ergens zit.
De seriële verbinding is een heel krachtige debug tool, als je eenmaal hebt uitgevonden hoe je dat kunt gebruiken.
Na de debug stage kun je alle dan overbodig geworden seriële communicatie er weer uit slopen.

De eerste paar karakters zijn karakters die nog rondhangen in de buffer van de PC.

Mijn redenering komt door het feit dat als ik de serial monitor start ik eerst wat tekst van de Serial.print() uit void loop() te zien krijg dan pas de tweede regel uit void setup() Serial.print("hallo") deze is dan vaak verminkt omdat hij door de tekst uit loop staat.

Maar dank zei jullie antwoorden besef ik me nu het overduidelijke!!!!!!!!!!!!!
Het komt uit de buffer waar nog wat in stond.
Soms heb je een hamer nodig om wakker te worden.

Thanks

De truuk zit hem erin dat op het moment dat je de Serial monitor opent, de Arduino gereset wordt. En start jouw programma opnieuw. Terwijl hij al liep. Je zou kunnen proberen om eers een Serial.flush(0 te doen als eerste statement en daarna pas een Serial.Begin();