Seriele poort niet gevonden

Na het installeren van een nieuw moederbord op mijn Sidewinder X1wou ik nieuwe firmware voor printer en LCD flashen. Ik krijg steeds dezelfde foutmelding terug (zie png). Mijn computer werkt met MacOS High Sierra, Arduino 1.8.13, 3D printer: BOARD_MKS_GEN_L. Ik heb echt geen kaas gegeten van programmeren, dus graag een uitleg in menselijke taal a.u.b. Vriendelijk dank bij voorbaat, Christian

1: Heb je onder Tools -> Port de juiste COM:-poort ingesteld? Het poortnummer kan anders zijn op je nieuwe mainboard!
2: Misschien is niet de juiste seriepoortdriver voor jouw mobo geïnstalleerd? In dat geval zou je de hele Arduno IDE opnieuw moeten installeren, denk ik.

Dat board heeft een ch340 USB/serieel converter chip aan boord.
De driver daarvoor installeert de Arduino IDE niet standaard mee, want er zijn geen officiële Arduinos die dat aan boord hebben.

Nou heb ik geen idee of MacOS dat doet, maar Linux (waarvan MacOS is afgekeken), installeert die driver zelf.
Dus moet je controleren of jouw OS de driver wel heeft geïnstalleerd, en bij twijfel de driver zelf opzoeken en installeren.
In ieder geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat je de printer via een Bluetooth verbinding hebt verbonden, terwijl die verbinding schijnbaar wel is gekozen in de IDE.

Beste, sorry voor het laattijdig beantwoorden, ik ben op reis geweest. ik denk dat het probleem met USB te maken heeft. Ik heb de CH34X driver geïnstalleerd, maar ik zie steeds enkel de poort "Bluetooth-Incoming-Port" in het lijstje. Ik kreeg per (on)geluk 2X een nieuw moederbord in garantie toegestuurd. Ik krijg op beide boards dezelfde foutmelding (kan dus niet aan het board zelf liggen). Mijn computer "ziet" het board dus niet. Heb ook al eens alle aangesloten USB apparaten verwijderd om zeker enkel met het bord te laten communiceren, zonder resultaat.

Dank allen voor jullie feedback.
Eens je de oplossing hebt voel je je alweer een dommerik... Ik heb reeds - zonder probleem - firmware geflashed via mijn oude Mac met systeem El Capitan. Nu heb ik een recentere Mac met systeem High Sierra. De beveiliging hierop is strenger: je kan tal van drivers installeren, maar die zullen niet werken. Je moet eerst in de systeeminstelling "Beveiliging & Privacy" de gedownloade driver(s) autoriseren! Firmware laadt op binnen de minuut! Hierbij een screenshot ter verduidelijking. Nogmaals dank, Christian