Serieuze forum problemen

Beste collega bezoekers van dit forum.

Er zijn ongetwijfeld mensen die hebben bemerkt dat er vreemde zaken gebeuren hier op het forum. Zaken die niet horen, maar zich voordoen alsof het wel normaal zou zijn. Zo krijg ik tegenwoordig minimaal eenmaal per dag, maar meestal meerdere malen een scherm te zien dat me vertelt dat ik zou moeten inloggen door gebruik te maken van een captcha login, die niet te zien is op dat scherm. Ik weet dat dat niet is ingesteld door de personen die geacht worden dit forum te besturen. Dat zijn niet de moderatoren (die hebben een totaal andere functie en kunnen hier echt niets aan doen), maar de admins. Je word dus naar buiten het forum gevoerd, en dat kan alleen maar kwade bedoelingen hebben. Wees dus gewaarschuwd, klik niet op linkjes op zo'n pagina en ga niet proberen in te loggen want wie weet in welke ellende je je dan stort.

Het feit dat hier al maanden over word geklaagd, en er nog nooit een administrator op heeft gereageerd (al was het maar dat ze de klacht gezien hebben), is wijst op een totaal disrespect voor het forum en de grote hoeveelheid gebruikers die het heeft.

Door dit alles is er een behoorlijke kans dat ik dit forum binnenkort ga verlaten, want ik zit er niet op te wachten dat ik straks met een grote zooi malware word opgescheept.

:s heb hetzelfde gemerkt, 'k krijg ook regelmatig forwards naar een of andere url shortener met captchas etc... er klopt iets niet met het forum :s

Ok dus het lag niet aan mij

Heb 't gisteren voor het eerst gehad, ik werd doorgelinkt naar een externe site met een rare domain. Maar anti-malware blokte 't meteen. Raar dat ze er niks aan doen..

Goed dat je het even meld MAS :)

MAS3: Door dit alles is er een behoorlijke kans dat ik dit forum binnenkort ga verlaten, want ik zit er niet op te wachten dat ik straks met een grote zooi malware word opgescheept.

Nee alsjeblieft niet, desnoods maak ik nog wel een thread op het Engels forum net zolang totdat ze luisteren hehe

btw, ik gebruik privacy badger om het geinfecteerde domein (google-analytics.ga) te blokkeren maar ze moeten het idd asap fixen

Er schijnt aandacht aan besteed te zijn sinds gisteren. Ik heb inmiddels zelf een verdachte link permanent geblokkeerd (kan trouwens net zo goed het hele .ga TLD blokkeren want ik heb niks met dat land). Een ander forumlid heeft ergens anders (github) een melding gemaakt dat het hier niet goed gaat, en daar is op gereageerd. Het is belachelijk dat degenen die het forum moeten onderhouden, de hele dag ergens anders zitten en schijnbaar al minstens anderhalve maand het forum zelf geen blik waardig achten. En dat gebruikers eerst zelf moeten gaan uitzoeken wat er precies fout gaat voor het onderhoudsteam ook maar misschien gaat kijken of dat opgelost kan worden. Ga er verder maar niet meer op in, want dan word het er niet vrolijker op hier.

MAS3: Ga er verder maar niet meer op in, want dan word het er niet vrolijker op hier.

De meeste Engelse moderaters hier zijn net kinderen die zo zijn dat ze alles precies weten en alles wat je vraagt is simpelweg dom.

Niks maakt hun eigenlijk vrolijk heb ik 't idee, behalve die CrossyRoad moderator ofzo, hij is altijd erg behulpzaam en kan zich normaal gedragen, maar AWOL is net een kleutertje die altijd z'n zin moet krijgen samen met PaulS :).

akatchi: De meeste Engelse moderaters hier zijn net kinderen die zo zijn dat ze alles precies weten en alles wat je vraagt is simpelweg dom.

Het is spijtig genoeg niet zo eenvoudig. De moderators hebben geen enkele inspraak in wat dan ook en hebben zelfs geen apart forum (meer) om te overleggen. We hebben ook geen link naar de ontwikkelaars of onderhoudsteam (als dat al zou bestaan). Als er een nieuwe versie is zien wij dat net zoals jullie. Verzoeken om functies makkelijker te maken (zoals bannen van spammers) worden gewoon straal genegeerd. Iedereen moddert dus wat aan op zijn eigen inzicht met de knopjes die "ter beschikking zijn". Er zijn er ook die gewoon vertrekken.

Om een voorbeeld te geven: ik (als moderator van het nederlandstalige forum) heb iets meer knopjes dan jullie maar veel van die knopjes zeggen dan ook "U hebt het recht niet". Bijvoorbeeld een ban van een gebruiker. Na verloop van tijd wordt dat allemaal heel pijnlijk en dat is dan ook de reden dat ik nog enkel op het nederlandstalige forum aanwezig ben.

In het kort. Het is een oud zeer dat Arduino zelf niet aanwezig is op het forum. Meer nog voor de software ontwikkeling wordt(werd?) een google forum gebruikt. Dat is niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de geleverde service.

Met vriendelijke groet Jantje

akatchi: De meeste Engelse moderaters hier ...

Daar ben ik het niet mee eens. Wat jij gedragen als een klein kind noemt, is niet meer dan gewoon recht voor zn raap, wellicht een beetje botheid. En die botheid is verklaarbaar, want als ik heel voorzichtig ben, dan is de helft van alle vragen hier op het forum al enkele malen behandeld, en leest een nieuwkomer de gebruiksaanwijzing niet. Die nieuwkomers nemen dan aan dat iedereen precies weet waar ze het over hebben,en dat ze daarom niet hoeven te vertellen welke hardware en software versies ze gebruiken, en ook niet met welke code ze werken. Maar goed dat is weer een heel andere discussie.

Het is ook een punt dat ik in beide threads heb aangehaald, namelijk dat je de moderators hier niet op kunt aankijken want die hebben daar geen enkele invloed op. De administrators wel, die moeten het forum hier onderhouden.

Het woord moderator betekent gespreksleider, en dat is hier ook zo. Als iemand zich misdraagt dan kan een moderator daar wat aan doen. Er zijn ook globale moderatoren die vermoedelijk iets meer kunnen. Maar technische problemen, waar de wortel hier ligt, kunnen niet door moderatoren worden opgelost. Dat moet een administrator doen. En een administrator die zich niet minstens 1 uur per week (veel te weinig) op een forum zoals dit begeeft, moet eruit geschopt worden en daarvoor iemand in de plaats die dingen wel serieus neemt.

Ik zie nu trouwens ook dat de problemen niet zijn opgelost. Of anders terug gekeerd. Tijd om meer te doen voor de admins. Passwords voor henzelf wijzigen is het 1e waar ik aan zou denken, want er zijn er die hun toegangsnivo gebruikt om ons met die rotzooi op te schepen.

akatchi: De meeste Engelse moderaters hier zijn net kinderen die zo zijn dat ze alles precies weten en alles wat je vraagt is simpelweg dom.

Niks maakt hun eigenlijk vrolijk heb ik 't idee, behalve die CrossyRoad moderator ofzo, hij is altijd erg behulpzaam en kan zich normaal gedragen, maar AWOL is net een kleutertje die altijd z'n zin moet krijgen samen met PaulS :).

Ik heb daar, net als MAS3, een andere kijk op.

Iedereen heeft zijn eigen manier van helpen.

PaulS bv. probeert je te helpen door je te laten nadenken.

Ik, aan de andere kant, probeer iemand te begeleiden door programmas stap voor stap op te zetten.

En zo heeft iedereen zijn eigen manier van helpen.

Nee klopt daar heb je gelijk in, maar vaak zie ik bij de nieuwelingen die geen code posten of iets, wat kan gebeuren als je nieuw bent op het forum, dat ze daar gelijk heel fel op reageren en niet meer willen helpen enzo..

Ja er is een thread waarin dat staat uitgelegd maar voor nieuwkomers kan dat nog wel is lastig zijn :P.

Vaak helpen ze overigens wel met je problemen als je alles goed post en duidelijk uitlegd!

Ik vind de benadering overigens op het Nederlands forum veel aardiger/fijner dan het Engelse. Als je hier iets fout doet wordt je er op gewezen en niet op afgezeken :P. Maar dat is mijn mening allemaal.

akatchi: Ik vind de benadering overigens op het Nederlands forum veel aardiger/fijner dan het Engelse. Als je hier iets fout doet wordt je er op gewezen en niet op afgezeken :P. Maar dat is mijn mening allemaal.

Dat is omdat MAS3 een ongelooflijk engelen geduld heeft :-) Bedankt daarvoor MAS3

Jantje:
Dat is omdat MAS3 een ongelooflijk engelen geduld heeft :slight_smile:
Bedankt daarvoor MAS3

Ja hahaha :D, ook wel meerdere hier hoor, Nico, Sterretje, Shooter, jij, etc. Allemaal top.

Nou, ook mijn geduld raakt wel eens op hoor. Dat kun je zien wanneer ik ineens uit een thread vertrek. En ik kan ook wel mijn ongenoegen tonen, maar als ik dat doe dan word het al snel een stuk ongezelliger. Dus verbijt ik me dan liever, ook al jeuken de vingers dan om het toch kenbaar te maken.

Gelukkig zijn er dan vaak toch nog anderen die het verder gaan proberen.

En er zijn er ook die hier komen binnenvallen, even een oplossing eisen, en als niet snel genoeg een antwoord komt dat ze aanstaat, gaan ze hun heil elders zoeken. Met een huilie huilie verhaal erbij dat ze in het NL forum zo slecht behandeld werden met leugens en afkatten. Nou prima hoor, als die denken dat ze er zo komen, dan gaan ze dat nog wel merken. Het duurt dan nog een stuk of 3 van zulke treads voordat men daar elders ook doorhebben hoe de vork in de steel zit.

Maar goed, dat zijn dus degenen die gewoon geen aandacht verdienen, hoe hard ze er ook om schreeuwen.