Servomotor 0° tot 180°.

Hallo,

Ik ben bezig een robotwagentje te ontwerpen met I.R. afstandsbediening.

Ik laat op mijn arduino mega 2560 een servomotortje constant van links naar rechts draaien en omgekeerd,en dat fullcontinue.

Ik gebruik daarvoor een delay functie,maar dat geeft vrij regelmatig problemen om commando’s te verwerken van mijn afstandsbediening.

Ik zou liever die code vervangen door code die de servomotor naar bepaalde hoek doet draaien via timings.

Omdat ik hiermee nog geen enkele ervaring heb zou ik graag hebben dat er mij iemand een sketch zou willen doorsturen,zodat ik het eens kan bestuderen en eventueel aanpassingen te maken waar ik dat nodig vindt.

Mijn servomotortje heeft een draaihoek van 0° tot 180°.

Dank bij voorbaat.

Christophe.

Mijn_robotproject.ino (6.89 KB)

Better type in english!!!

Demonstration code for several things at the same time

Hallo Christophe, welkom.

Zoals je bemerkt zult hebben, is je vraag nu naar het Nederlandstalige gedeelte verplaatst.
Wanneer je je vragen in het Nederlands stelt, graag in dit gedeelte plaatsen, want anderen begrijpen er dan niet veel van zonder het eerst te moeten vertalen met Google (wat niet altijd een verbetering zal zijn m.b.t. begrijpen).

Bij je Arduino IDE is een aantal voorbeeld sketches meegeleverd.
Over 1 daarvan heb ik een tijdje geleden al eens wat verteld (klik !).
Ik raad je aan dat eens door te lezen, net als de andere vastgepinde onderwerpen hier in het Nederlandstalige deel.
Dan heb je snel veel informatie over veelvoorkomende zaken, en over hoe je dit forum optimaal kunt gebruiken.
Die vastgepinde onderwerpen staan helemaal bovenaan, en er staat een punaise naast afgebeeld.