Servo's worden niet goed aangestuurd

Goedendag,

Ik ben nieuw in arduino land en heb een probleemp(je). Ik wil een pratende schedel maken die in drie richtingen kan bewegen. Tevens kan de kaak ook op en neer. verder zit er een DFPlayer in voor de muziek/zang om de kaak op en neer te laten gaan. Ik heb in heeeeeeel veel tutorials en forums stukjes code gebuikt, omdat ik geen ervaring heb met programeren (is wel de bedoeling dat dat beter gaat worden).
De DFPlayer heb ik nu eindelijk aan de praat, maar de bewegingen erbij dat wil niet lukken. Ik ben nu al dagen bezig en begin wat moedeloos te worden. Dus vandaar mijn vraag hier op het forum. Ik hoop dat jullie mij weer op het goede spoor kunnen zetten.

Als ik het stuk van de tilt,nod en shake servo appart in een sketch (https://forum.arduino.cc/index.php?topic=223286.0) probeer lukt het maar in deze sketch lukt het niet. ik heb zelf het idee dat op de een of andere manier ik de routines niet goed aanroep.

Sorry de code is te lang voor in een post.

Schedel_Karel_V08.ino (15.3 KB)

Hallo Sunny,

Voordat we verder gaan eerst een vraagje. Wat voor voedingsbron gebruik je voor dit project? Als het een 9 volt batterij is dan zou ik als eerste deze vervangen door ofwel een goede degelijke voeding, of als het niet anders kan, het is niet de bedoeling om je op kosten te jagen, probeer het eens met 6 x 1.5 volt batterijen. Als dit allemaal in orde is, dan kunnen we verder gaan zoeken.

Mvg,

Mike

Hoi Mike,

Als eerste bedankt voor je reactie.

Als antwoord op je vraag. Ik gebruik een 4A 5VDC voeding. De servo's worden apart van de arduino gevoed en de GND zit aan elkaar.

Ik hoop dat je me verder op weg kan helpen.

Groet Marcel

Ik heb nagenoeg alle delay() verwijderd maar nogsteeds last van "zenuwachtige" servo's. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

in de loop staat telkens attach servos en dat moet maar een keer in de setup staan om mee te beginnen.