Ik ben helaas mijn sketch verloren geraakt op mijn pc. Kan ik deze sketch terug ophalen van het bord esp8266 wemos mini om deze te kunnen aanpassen?
Jan
Helaas niet. De sketch wordt gecompileerd en het resultaat is een binair bestand; je zult nooit de tekst versie terug krijgen uit dat binaire bestand.
Ik weet niet of je de binaire versie weer uit de the 8266 kunt halen; bij AVR gebaseerde borden kan dat wel maar dan moet je de boel nog wel decompileren.
Met een beetje geluk kun je een enigzins gewijzigde versie van de sketch terug vinden in de cache (als je IDE 2.x gebruikt). Doorzoek je PC naar bestanden met de dubbele extensie .ino.cpp en naar bestanden met de naam van de sketch.
Wees je ervan bewust dat, in windows, de cache verborgen kan zijn en je verborgen bestanden zichtbaar moet maken in Windows Explorer.
Beste,
Bedankt voor het snelle antwoord. Dit bericht komt iets later , ik was volop bezig een nieuwe sketch te maken en ben er ook in geslaagd. (na veel bloed, zweet en geen tranen)
Dankuwel.
This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.