Sketch wil niet uploaden

Hey,

Ik heb een arduino met een CH340G chipset. Ik kon reeds de test sketch blink upload en dit werkte. Daarna probeerde ik de voorbeeld sketch van Nrf24L01 up te loaden en dit leek ook te werken..

Wanneer ik opnieuw een andere sketch wil uploaden (of terug "blink") is het net of alles blijft hangen en dit is wat ik in het output venster zie:

avrdude: Version 5.11, compiled on Sep 2 2011 at 18:53:14
Copyright (c) 2000-2005 Brian Dean, http://www.bdmicro.com/
Copyright (c) 2007-2009 Joerg Wunsch

System wide configuration file is "/Users/g4/Desktop/Arduino.app/Contents/Resources/Java/hardware/tools/avr/etc/avrdude.conf"
User configuration file is "/Users/g4/.avrduderc"
User configuration file does not exist or is not a regular file, skipping

Using Port : /dev/tty.Repleo-CH341-18223
Using Programmer : arduino
Overriding Baud Rate : 115200

en daar stopt het mee... het is net of ik nu niets meer met die UNO kan doen, kan iemand mij helpen?

Hoi Bram.

Misschien een goed idee om ook te vertellen om welk OS het gaat ?
Niet iedereen heeft een Apple of Windows, en daar kunnen toch wel verschillen optreden ondanks dat Arduino beschikbaar is voor Windows, Apple en Linux platformen (en weet ik wat nog meer).

@MAS3:

mijn excuses: Ik werk normaal gezien met mijn iMac OS Yosemite, maar vanaf dat ik daar die arduino op aansloot, crashte mijn computer. Dan maar mijn oude van de zolder gehaald powermac G4 dual 800 met OS 10.5 (el captain) daar geen crash bij het aansluiten maar hij herkende ook de arduino niet, dan heb ik de driver gedownload van https://www.mac-usb-serial.com/ en dit deed het dan wel, tot nu (zie eerder vermeld probleem)

Hoi Bram,

Misschien heb je hier iets aan. Heeft voor mij geholpen.
Ik kreeg een Kernel Panic ( MACOSX Sierra) bij het aansluiten van de Arduino met CH34X chipset.

@Peevers: DANK U WEL!!

het werkt! nu kan ik weer aan de slag..

Kijk, dat is dus precies waarom ik je daar om vroeg.
En waarom het lijstje begon met Apple.
Ik zag g4 staan en de hardware werd weergegeven op een Linux-achtige wijze.
Dat wijst op een Apple product met een Apple OS, maar werd verder niet benoemd.
Mooi dat het nu al is opgelost.

Arduino.app was eigenlijk wel een weggevertje :wink:
Maar vernomen is zo veel makkelijker.